Gå til innhold

Flytte til ny by, uten barnehageplass..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en liten by med 3 små barn, men har misstrivdes og har hatt lyst til å flytte til Oslo i 5 år.. Det har bare aldri blitt noe av... Nå har jeg en kjæreste i Oslo og bestevenninna mi har også flytta dit nå. Føles som jeg ikke har veldig mye her å gjøre lenger... Planen er også og (forhåpentligvis) å gå skole der fra høsten av igjen.

MEN.. De to eldste barna går i bhg her, etter endel telefoner til Oslo kommune har jeg fått det klart at det er umulig å få barnehageplass i Oslo før neste høst igjen. Det er liksom dette som holder meg igjen..

Jeg sitter med et dilemma da.. Om vi skal flytte på nyåret, eller vente til sommeren. Jeg vil gjerne så fort som mulig, men det føles ikke riktig ovenfor barna om de må gå hjemme med meg hver dag når de nå er vant til aktiviteter og andre barn 5 dager i uka..

Hvordan er det med barneparker i Oslo, må man også søke innenfor en viss tid der? Usikker på hvordan det ville vært med dagmamma, aldri hatt det til barna... Noen andre forslag jeg ikke har kommet på? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok jeg hadde ventet til sommeren ja.. Det er meget få eller kanskje ingen parneparker som er i drift lenger.

Skrevet

Jeg har ringt rundt nå.. Kommet til mobilsvar på mobilsvar, eller "barneparken ble lagt ned for maaange år siden" uttallige ganger.. Men så fant jeg en som enda holder åpent, og de har faktisk fått plass :D

Skrevet

Så flott at det ordnet seg for deg!

Lurer bare på hvor gamle barna dine er, og hvilke område har du undersøkt om det er ledige plasser i? I området her jeg bor vet jeg at det er flere ledige plasser for barn under tre år, hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...