Gå til innhold

Hvor lenge kan babyen ligge/sitte for seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er ca 3,5 mnd, synes hun må underholdes eller bæres nesten kontinuerlig.. I vippestol kan hun sitte en stund hvis jeg underholder, men uten det Max et par minutter. I babygymmen holder hun kanskje 5 minutter. Er ikke dette litt kort for hennes alder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nokk det er ganske individuellt, minse gutten min på 3,5 mnd kan ligge på gulvet, under babygymmen i en havtimes tid, å kanskje 5 min på magen.. :)

Men han største gutten min, kunne nesten ikke ligge alene i det heletatt, han var vel litt slik som di, bære, bære bære.. :P

Skrevet

Har en gutt på 5,5 mnd som hylskriker om han ikke får oppmerksomhet/bæres rundt. Fikser 20 min alene på lekematta på morgenen, og 5 minutter her og der, men that's it. Utrulig slitsomt, men fikk beskjed her inne at det var helt normalt, så er nok bare å holde ut.

Skrevet

Etterhvert som hun blir eldre, er det lettere å få henne til å underholde seg selv. De blir mer og mer nysgjerrige på verden, og vil også skjønne at de kan få ting til å skje (dytte, trykke på ting etc). Du vil med andre ord kunne kjøpe deg litt tid ved å presentere en kul leke;-)

Min minste ligger ikke i evigheter på gulvet, men jeg prøver å la ham ligge litt selv om han surver. Prøver å legge meg ned ved siden av ham. Da holder han litt lenger. Det gjør jo ingenting om han protesterer litt! Jeg løper litt til og fra, snakker med ham mens jeg fyker rundt med støvsugeren feks;-)

Skrevet

Her er det ingen sutring, kun hylskriking :P hehe... Kan ikke skjønne hvor han får staheten sin fra? ;D Men ingenting som ikke et par ørepropper kan lukke ute; må jo faktisk få lov til å re opp senger, vaske litt klær og lage middag... Synger og snakker med ham, og har ham med meg rundt i vippestol, men han er en særdeles nærhetskrevende kar :)

Ja, jeg håper det blir bedre når han kommer lengre motorisk sett, men han viser ingen tegn på å rulle eller noenting, til tross for at han snart er 6 mnd :( Er så vidt han gidder å rulle seg over på sidene innimellom; vil helst ligge på rygg og bli underholdt, og ikke forbrenne en eneste unødvendig kalori <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...