Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 lønner det seg å kjøpe en skriver selv eller lage det gjennom en fotobutikk? Hvis jeg skal lage det selv så tenkte jeg å gjøre det gjennom prower point, men er ganske ny i faget så jeg er litt usikker. Har hørt at det er dyrt med fargepatroner. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Fotodagbok? Hva menes med det? Fotobok? Eller skal du ta bilder hver dag?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Tja, ikke hverdag kanskje, men nesten. Du kan si at det blir nesten som en "scrapping dagbok". Der jeg tar bilder av barna hva de har gjort i løpet av dagen. Deretter skriver jeg litt om tingene. Du kan si det sånn at det på en måte blir en presentasjon av dagen. hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 DA ville jeg heller skaffet meg en privat blogg. Så kan du evt gi passordet til bloggen til de du ønsker skal kunne lese den. På den måten blir ikke bloggen offentlig.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Takk for tipset. Har tenkt på det også, men jeg er av den gammel dagse typen som liker å ta på det jeg ser og ikke minst sitter og blar gjennom det. Hmmm, jeg kan jo på en måte lage en kladd av det og senere printer ut??? For tenke mer på det... Takk for svar til dere begge.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Hva slags fil kommer Power-Point i? Kan du gjøre en slik collage om til jpeg? Fotobokprogrammer bruker jpeg. Jeg ville absolutt ha valgt fotobok fra elkjøp ol. Du kan sette inn bilder hver dag om så. Lagrer bare boka. Det er helt klart billigste alternativ. 100 sider a 30x30 cm blir rundt 800-1000 kr, kommer an på hvilket program du velger selvfølgelig;) CEWE har et enkelt brukersnitt. Mange butikker bruker det. Jeg holder på med ala det samme, men bruker Photoshop. Jeg lager collager og lagerer de som jpeg filer. Når året er omme går det raskt å sette de inn i en fotobok:) Printerfarge er dyrt. Det koster ca 500 kr å fylle opp min nye Canon. Jeg printet ut ca 30 a4 ark før printeren ønsket mer farge. Ikke lett å gjøre disse arkene som en bok heller, man har ikke mulighet til å lage innbinding på samme måte som hos fotobutikkene. Det blir helt klart mer proffisjonelt hos de. Hilsen første anonym:)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Hmmm, der spurte du mye som ikke har så mye kunnskaper om, men fotobok fra Elkjøp eller andre butikker høres bra ut. Viste ikke at man kunne lagre egen "fotobok" der. Da får jeg ta nærmere titt på det. Takk, for tipset:) Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå