Gå til innhold

Mooncup...bekymrer meg for noe litt teit..hehe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de som har erfaring med mooncupen. Har tenkt til å prøve ut denne snart, men jeg ser på en film hvor de viser hvordan denne skal brukes at hele mooncupen skal inn i skjeden.

Nå vet jeg jo at skjeden stopper et eller annet sted, men jeg får en sånn "redd" følelse av at mooncupen skal forsvinne langt opp og at jeg ikke skal få den ut igjen!!!

Når jeg bruker tamponger tenker jeg også slik, men da henger i hvert fall tråden utafor. Om mooncupen forsvinner for langt opp (?) så hvordan får man den ut da???

Eller er ikke dette mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på det du spør om, men vil bare si at jeg også er litt redd den. På en teit måte. hehe Jeg tenker at den fylles av blod, og om man ligger bakover, kan gammelt blod renne tilbake og inn. Derfor tør ikke jeg bruke den. Sikkert enda teitere enn det du lurte på. :)

Skrevet

HI

Tenker sånn jeg også. Men nå har jeg kjøpt den og så får vi se. Om det er noen som har erfaring med den setter jeg pris på info:)

Skrevet

Har også tenkt å begynne med den når jeg tar ut spiralen, men hvordan vet man hvilken str man trenger?

Og du trenger ikke bekymre deg for at den skal forsvinne for langt opp, du kan kjenne livmoren om du stikker fingrene inn, og lenger kommer den ikke, opp der er det ikke plass:)

Om "gammelt" blod skulle renne tilbake når du ligger gjør ikke det noe heller, det renner tilbaKe i koppen når du retter deg opp igjen;)

Skrevet

Er ikke litt av greia med den at man kan bruke den når man har spiral, i motsettning til tampong?

Gammelt blod... urk... klarer ikke tanken på innvwendig blodskvulp.

Skrevet

Ingenting å være redd for.

Når man skal ha den ut ligger den enten lett tilgjengelig like innenfor skjedeåpningen, eller jeg kan stramme skjedemuskulaturen lett for å få tak i den. Jeg har kun en gang plagdes med å få den ut og det var andre gangen jeg prøvde den, rett etter å ha klippet av den tappen nederst man kan dra i. Jeg syns den tappen irriterte i skjedeåpningen så jeg klipte den av, men den kan være på om man foretrekker det. Er ikke noe problem nå lenger å få den ut.

Det er vel heller ikke noe stort problem at blodet renner oppover. Det er stort sett kun på natta man ligger, og da blir det jo liggende i skjeden uansett kopp eller bind tenker jeg. Jeg har en mye mer ren følelse når jeg har mensen nå enn før med bind/tampong. Merker ingen verdens ting til den annet enn når jeg tømmer koppen. Akkurat nå er jeg gravid da. Men jeg gruer meg til renselsesperioden når man må bruke bind...

Skrevet

Gammelt blod? Du tømmer jo koppen, så det blir jo ikke noe gamlere enn blodet i tampongen eller det du du gnikker mot urinrøret ditt i bindet f eks. Og det føles ikke noe mer skvulpete enn blæra di gjør. Innvendig tiss-skvulp er såvidt jeg vet ikke noe problem for noen?

Skrevet

For det første: Mooncupen kan ikke forsvinne innover så langt at du ikke får tak i den. Om den skulle komme et stykke innover, så er det bare å sette seg på huk eller på toalettet og presse litt, så får du den ut. Jeg har brukt den i flere år, og har aldri opplevd at det er et problem.

Når det gjelder "gammelt blod", så kommer det ut av livmoren. Det hullet det kommer ut av er ikke store greiene, så det er teknisk sett nesten umulig at noe skal renne tilbake igjen. I tillegg henger livmorhalsen et stykke ned i skjeden, nesten som midten på en M, så eventuelt blod som er i cupen når du legger deg ned, vil heller flyte ned på sidene av livmorhalsen. Dette blodet er forøvrig det samme som skvalper rundt i kroppen din sånn til daglig, og ingen ting å bekymre seg for ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...