Gå til innhold

Keisersnitt vs setefødsel ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke keisersnitt, for hadde komplikasjoner sist gang :(

Skrevet

Det kommer an på hva jordmor å lege sier.

Men med en gang det er setefødsel er det vel en mulighet for at det er en risikofødsel

Så da vil jordmor forløse babyn helt til hodet kommer.

Så må legen forløse hodet. Fordi hodet er større en resten av kroppen..og kan være litt vanskeli å få ut. Må vel ha en viss teknikk som er forbeholdt legen.

Men så lenge de anbefaler å føde vanlig så er jo det fint. PGA keisersnitt er alltid en risikofødsel. Og du bruker lang tid på å komme deg etterpå :(

Skrevet

keisersnitt uten tvil, og ikke fordi setefødsel høres vondt ut. Setefødsel er ingen risikofritt fødsel. Men planlagt ks er temmelig trygt idag. Bare refererer hva fødselslegen på riksen sa til meg i juni da jeg hadde baby som lå i sete

Skrevet

Har hatt setefødsel, den var bedre enn de to jeg hadde som var i hodeleie.

Skrevet

Helt enig med deg 10:24, setefødselen var en drøm i forhold til hodefødselen.

Hos meg var ikke valgett et tema. Jeg skulle føde vaginalt, så lenge bekkenet var stort nok og ungen liten nok.

Skrevet

Å si at setefødsel er en drøm i forhold til en hodefødsel er ganske tåpelig å si. Kanskje smertene oppleves mindre intense, men det er ene og alene pga epidural. Det blir litt som å si at å opperere er en drøm iforhold til å få et lite skrubbsår.

Setefødsel er mye mer risikofylt enn en hodefødsel, både for mor og barn. I danmark får man ikke føde vaginalt ved setefødsel. Helt ok at man skal få kunne prøve på vaginalfødsel i Norge, men ingen burde bli presset til det. Vet om flere leger og jordmødre som sier de selv aldri ville født vaginalt ved setefødsel.

Jeg hadde ikke været i tvil om at jeg ville tatt ks.

Skrevet

I Norge vil de at du skal prøve vaginalt først.

Epidural er faktisk frivillig, men anbefalt.

Jeg fødte tvillinger, de lå hver sin vei.

Glad jeg klarte å gjennomføre en setefødsel, hvis ikke hadde det blitt både vaginalfødsel og ks.

Når det er sagt er dette landet veldig tilbakeholdne med ks.

Syns forøvrin seteleie var best da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...