Gå til innhold

er det vondt å sette spinalbedøvelse??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker du på epidural? ikke vondt i forhold til de sterke riene nei..

Skrevet

Nei,jeg tenker på spinal - som man setter før keisersnitt...men det er vel kanskje noe av det samme som epidural.

Skrevet

Nei, ikke vont i det heletatt, (du får lokalbedøvelse først), men jeg syns det var veldig ekkelt..

Skrevet

Jeg har hatt spinal ved ks og syns ikke det var vondt å få den satt. Det jeg syns gjorde VONDT var når han trykket og klemte på ryggraden for å finne riktig punkt å stikke.

Og det er visstnok ikke det samme som å få satt epidural i det hele tatt. Epidural er mer ubehagelig og tykkere nål (tror jeg)

Skrevet

Ja, helt jævlig syns jeg. Har født de 2 yngste uten. Tar heller de fæle riene.

Skrevet

Jeg fikk ikke noe bedøvelse så vidt jeg vet.

(09.08)

Skrevet

Nei, det er ikke vondt å sette spinalbedøvelse. Har hatt to ks!

Du får ikke spinalbedøvelse ved vaginal fødsel, kun ved keisersnitt.

Skrevet

tror alle får litt lokalbedøvelse før de stikker.. jeg fikk no det vertfall :)

Skrevet

Lokalbedøvelse ved spinal altså?

Dere mener de stikker dere først med en nål og deretter med en til?? Et stikk for å gjøre at neste stikk ikke gjør vondt? For de får jo ikke bedøvet annet enn huden i så fall..

Tror fortsatt ikke jeg fikk lokalbedøvelse

(09.08)

Skrevet

Etter at jeg hadde født nå sist (min 3.) måtte jeg ned og sy på operasjonssalen da de fryktet jeg hadde revnet en grad 3. Jeg skulle få spinal, men ba om å få noe så jeg ikke skulle kjenne det (var helt shaky etter fødselen og tålte ingen ting). Da ga de meg noe som var x antall ganger sterkere enn morfin. Det satt bare i kroppen en liten stund, akkurat når de stakk. Jeg ble skikkelig rusa og fin...:P Når de så stakk kunne jeg ikke brydd meg mindre. Kjente bare ett lite stykk før det hele var over.

Så om du gruer deg; be om å få noe bedøvelse/beroligende.

Kan hende det er litt annerledes med baby I magen iforhold til utenfor, men skader jo ikke å spørre..:)

Skrevet

Spinalbedøvelsen er noe av det verste jeg har vært med på!

Fikk ingen lokalbedøvelse på forhånd (visste faktisk ikke at det gikk an på det tidspunktet!), og de stakk maaaange ganger uten å treffe. Hentet en større sprøyte, en ny lege osv. Holdt på i nesten 45 min før de fikk satt den. Trodde jeg skulle kaste opp og besvime, var helt forferdelig.

Så ved dette ks skal jeg kreve lokalbedøvelse først....

Skrevet

9:26 her - Jeg fikk forøvrig min bedøvelse gjennom veneflonen på armen.

Skrevet

Uff da 9:27, det hørtes ikke noe særlig ut :-(

Jeg synes ikke det var noe vondt å få spinalbedøvelse. Syntes det var mye verre å få satt inn kateter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...