Gå til innhold

Fast eller flytende rente da jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er fastrenten historisk lav. Og forskjellen mellom flytende og fast er bitteliten.

Her har vi over to mill i lån, og tror det blir fastrente på oss.

Har dere noen tanker om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ordnet nettopp fast rente i 3 år på 3,7 på huset. Kun 0,1% høyere enn flytende. Så veldig fornøyd med den ja:) Har også fast rente på bilen. Så vet vi hva skal betale i årene fremover. Vurderer å binde studielånsrenta også.

Skrevet

Bind renta på 1 mill av lånet. Da blir dere ikke så veldig påvirket av svingninger i flytende rente, og dere beholder muligheten til å innfri lånet raskere enn planen hvis dere skulle ønske det.

Skrevet

Vi holdt på å gå fem på forrige dagen. Skulle binde i banken vår og var ganske fornøyd med fastrenta i forhold til flytende. Oppdaget en bank som har lavere fastrente enn vi betaler flytende nå, så nå blir det full sjekk og forespørsel i flere banker!!

Skrevet

Vi har fastrente på 5 % i 10 år. Er ikke "historisk" lav den, men veldig greit å vite hva vi skal betale hver mnd. Så vi er godt fornøyd:)

Men man må jo være rimelig sikker på at forholdet skal vare om man har lån sammen og binder den i 10 år! ;)

Skrevet

Får forresten bare bindet 75% av lånet på 3,7%. Resterende er flytende.

Skrevet

Vi lurer på om vi skal binde hvertfall deler av lånet nå.. Nordea, 4,09 % effektiv rente, fem år.

Skrevet

Fastrente blir beregnet for at banken helt sikkert ikke skal tape penger på det, noe som betyr at det aldri vil lønne seg for lånetaker. Har du råd til litt ustabile nedbetalinger vil det alltid lønne seg med flytend rente. Trenger du forutsigbarhet så er fastrente tingen, men det vil nok ikke lønne seg.

Skrevet

Har hatt flere perioder med låst rente, alltid stått oss.

Skrevet

Jeg tok over lånet når jeg og min x skilte oss og måtte binde renta på 80% av lånesum. Fikk fast 3,7% 7 år for 3 år siden. Nå fikk jeg betalt ned 400 000 av lånet med tomtesalg, noe jeg er glad for, så nå har jeg kun fastrentelånet igjen og har fortsatt 350 000 til på sparekonto, for om jeg vil bruke de til å betale ned på lånet, må jeg betale renta ut de 7 år, pluss refinansiere, ergo ender jeg opp med å betale 2500 mer enn jeg gjør nå, så jeg drøyer med å betale ned mer, i hvertfall til fastrentelånet er over. har 2,175 000 i lån og betaler 8800 på lånet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...