Gå til innhold

Første julefeiring med lillegutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det litt over 2 mnd til det blir jul i huset. Dette året er det ekstra spennende, siden vi har en liten gutt (8 mnd) i huset. Jeg har alltid vært veldig glad i å pynte, høre på julemusikk og bake. Generelt elsker jeg alt med jul, men ønsker innputt på gode tradisjoner som vi kan innføre nå som vi har fått barn.

Hvilke juletradisjoner har dere?

Hva er ekstra koselig å gjøre i jula ( når man har fått barn)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre juletradisjoner starter bittelillejulaften med julekonsert i kirken ( jeg er med og synger og familien hører på). Så er vi på kirkegården og tenner lys og setter ned julekranser.

Lillejulaften pynter vi og koser oss med god kveldsmat der vi tar fram silda, medisterkakene, sylta osv.

Julaften er gjerne litt hektisk midt på dagen, ihvertfall om det er vi som skal ha gjester, men vi tar oss tid til grøt og småkaker til lunsj. Fra julen ringes inn så er vi alle pent pyntet og klare, og roen senker seg.

I romjula er det familieselskaper både 1., 2. juledag, og gjerne et par ganger til.

Det som er mest hyggelig, med og uten barn, i jula, er å være sammen. Enten det er bare kjernefamilien, eller med slekt og venner, og det aller hyggeligste synes jeg er å ha julaften hjemme hos oss selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...