Gå til innhold

Hvitsår i munn..... hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg pleier å få hvitsår i munn.... det gjør så inni hampen vondt!

svir uansett hva jeg spiser og drikker.

vet dere hva som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det ofte selv. Har funnet hjelp i å skylle munnen med Klorhexidin før (tror det er det det heter), fåes kjøpt på apotek.

Ellers sverger mannen min til saltvannsblanding. Han mener dette virkelig hjelper. Ta et glass med lunkent vann, bland inn ca 2 ts salt og gurgle det rundt i munnen før du spytter ut, kan svi litt i begynnelsen, men han sier det hjelper veldig etterpå. Gjenta denne gurglingen til glasset er tomt.

Skrevet

dentinox hjelper en del når det først har kommet.. :)

Skrevet

Nei nei, ikke klorhexidin. Kjøp CORSODYL på apoteket, ha litt oppi korka, fukt en q tip og trykk den mot såret i munnen til det har sluttet å svi, gjør det etter hver gang du har spist, dagen etter er det enten mye bedre eller borte Er det ikke borte enda gjør du bare det samme.

Corsodyl kan brukes også til å rense visdomstennerne bakerst slik at det ikke setter seg betennelse der.

Skrevet

ooops sorry, ja det var corsodyl jeg tenkte på her, ikke klorhexidin.......bra det finnes noen våkne bimmere her inne ;)

Skrevet

ok, da har jeg hvertfall gjort noe riktig, kjøpte corsodyl i dag :)

har bare brukt det som munnskyld og de svidde! men jeg hadde det i munn til såret sluttet å svi.

får håpe det hjelper!

takk for svar damer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...