Gå til innhold

HPV-vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med jenter, skal døttrene deres ta denne vaksinen? Eldste datteren min tok denne, men har lest litt forskjellig om denne vaksinen i ettertid...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Datteren min er 7, så jeg har ikke satt meg så veldig inn i den. Når det blir aktuellt for hennes del regner jeg med at det finnes litt mer info, så jeg får ta stilling til det da.

Skrevet

Per i dag hadde jeg ikke gjort det, men det er enda mange år til og den vaksinen er sikkert forbedret masse til da (håper jeg), så når den dagen kommer vet jeg faktisk ikke. Men nå: Nei!

Skrevet

Hvorfor ikke? Nest eldste datteren min skal etter planen vaksineres neste mnd. så prøver å lese meg opp på litt informasjon:-)

Skrevet

I grunnen fordi det er en forholdsvis ny vaksine (har ikke vært på markedet mer enn noe få år) og jeg ønsker ikke at mitt barn skal være en forsøkskanin :)

Samme gjaldt influensavaksinen (svineinfluensaen). Droppet den ellegant også. Og glad for det nå. Mye rare bivirkninger som dukker opp. Men som jeg skrev. Om mange år når det blir aktuelt for min datter, kan jeg ha forandret mening og vaksinen har nok blitt tryggere. Man vet litt mer om ev. bivirkninger. Det er mest det jeg er redd for.

Ellers har hun fått allle vaksiner hun kan få. Er ikke redd for vaksiner generelt. Bare nye "ubrukte" :)

Skrevet

Helt enig i det du skriver. Er blitt mye mer skeptisk den siste tiden...

Skrevet

Jeg har jobbet mange år på gynekologisk kreftavdeling, og jeg ville gitt vaksinen til min datter (om jeg hadde en ;))

Skrevet

Hvorfor? Er jo en ganske ny vaksine, og man vet ikke mye om langtidseffekten...

Skrevet

Begge mine døtre fikk vaksinen, både hun som var 12 og fikk den gratis og hun som var litt eldre og som vi betate for.

De fikk den for 2 år siden og har ihvertfall ikke fått noen bivirkninger hittil. Jeg satser på at de ikke får noen senere heller - som oftest får man jo ikke det. Orker ikke tanken på at de skal få kreft ihvertfall.

Skrevet

Jeg kommer til å gi mine døtre vaksinen når de blir gamle nok til å få den.

For 10år siden, så deltok jeg på vaksinasjonsstudiet til Gardasil (fra GSK) vaksinen(over flere år), og i etterkant så fikk jeg informasjon om at jeg da ble fullvaksinert. Selv fikk jeg ingen bivirkninger når jeg tok vaksinene (3doser), annet enn ømt innstikksted. Nå 10år etter opplever jeg heller ingen senvirkninger. Jeg kjenner også flere som var med på studien, heller ingen av de fikk bivirkninger under studiet og har heller ingen nå.

I min familie har alle kvinnene fått kjønnsvorter og celleforanderinger i tidlig alder. Jeg er nå i 30årene og har ingen av delene. Mulig det er tilfeldig, men jeg velger å gi vaksinen "æren" for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...