Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Jeg er nå noen dager over terminen og har vært syk i åtte uker med alt mulig (ikke noe alvorlig men alt fra influensa, bihulebetennelse osv) og har hatt sykt mye å gjøre med sykt barn, jobb osv. Har iløpet av de siste tre dagene sovet noen timer om natten og det er noe som bare får meg til å kjøre på og presse meg til å gjøre alt mulig, jobber med arbeid jeg ikke burde gjøre, gjør ekstremt mye husarbeid og har idag gått ute i byen flere timer, og ikveld begynnte jeg bare å gråte kjempemasse helt uten grunn, jo jeg ville ha cola, jeg er lei halsbrann, føler meg kjempesvimmel og helt utmattet og gruer meg til fødsel. Får bare ikke sove, føler liksom at jeg aldri blir noe bedre.. Har noen av dere opplevd å ha det sånn?? Hvordan kommer jeg til å orke å føde:( mener ikke å klage og har nok mye selv å takke for at jeg er så sliten men føles bare som jeg holder på å bli gaaal!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Nå er det viktig at du sier STOPP til både deg selv og til alle rundt deg!! Nå må andre stille opp for deg! Du trenger å hvile - jo mer sliten du blir, jo mindre får du sove også. Få hjelp der du kan få hjelp og gjør problemet kjent til alle i din omgangskrets som kan ha mulighet til å hjelpe deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Satt et øyeblikk og håpet på at jeg var gravid. Men nå vet jeg ikke om jeg vil lenger... Hadde glemt hvor slitsomt det er! Uff! Lykke til med alt fremover! Det går nok bra til slutt! (Etter hva jeg har skjønt så er det visstnok vanlig å ikke sove så lenge av gangen de siste ukene/månedene før fødsel fordi kroppen klargjør seg til våkennettene med amming og mating.)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Herlighet, du er høygravid og skal føde i løpet av et par dager kvinne. Selvfølgelig er kroppen din tung og sliten! I morgen sender du mann og barn på jobb, barnehage, skole eller hvor de nå pleier å være også bruker du dagen til å slappe av! Du må jo selv ta ansvar for å få den hvilen kroppen trenger og ikke slite deg ut. Blir du sliten i ryggen av å ligge på sofaen legger du deg på senga litt, og når du er lei av det setter du deg med en ukeblad i stresslessen. Ta en varm dusj og legg deg i senga litt igjen, og sånn bruker du dagene frem til fødsel, det fortjener du
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 Jeg hadde det helt likt deg. Jeg holdt på å få et sammenbrudd etter to uker med kraftig sykdom helt på tampen av svangerskapet. Kom til sykhuset og bad om keisersnitt, men fikk ikke det siden jeg hostet mye og det ville være så vondt i såret. Hjemme bare gråt jeg og panikken holdt på å ta meg. Jeg hadde født to ganger før og har alltid hatt lette fødsler, det var ikke det at jeg var redd en vanlig fødsel, men jeg var totalt utslitt. Til slutt etter nok en natt ble det så ille at jeg ringte og grein på telefonen til sykehuset. Krevde å snakke med fødselslege. Ville at de skulle sette fødselen igang. Ville bare dø. Hadde da bare sovet noen få timer de siste nettene. Lå helt panikkslagen og forsøkte å sove, men fikk ikke. I tillegg hostet jeg. De gikk heldigvis med på å sette det hele i gang. Fikk sovemedisin først en natt, og fikk sovet en del timer. De satte også inn en slags ballong, og neste dag gikk fødselen i gang. Jeg fikk en drømmefødsel. Bad om epidural tidlig også, det var nesten bare gøy å føde. Lå og hørte på andre kvinner som skrek, og det gjorde jeg også de to første gangen jeg fikk barn, men denne gangen kom riene og det gjorde ikke vondt. Herlig! Bare stå på kravene! Det kommer til å gå fint. Etter fødselen krevde jeg å få sove en natt uten barnet hos meg, sovetablett og enerom for å få krefter til det som ventet neste dag. Jeg var jo enda helt på randen til sammenbrudd. I Norge skal de på dø og liv tvinge mødrene til å ha barnet hos seg om natten. I mange andre land er det nesten sånn at det får man ikke lov til fordi man skal nettopp samle krefter etter en slitsom fødsel. Ikke føl deg som en dårlig mor når du ber om dette, det er dårlige mødre som ikke ser sine egne begrensninger! Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå