Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Jeg har flyttet og derfor sluttet i jobben min der vi bodde før. Oppsigelsestiden min går ut 2 uker før jeg er ferdi i permisjon. Vet man han 8 ukers karantene der man ikke får dagpenger når man har sagt opp selv, gjelder dette da fra endt oppsigelsestid eller permisjon? Og er det ingen penger man kan få i denne karantenetiden om man skulle være så uheldig å ikke finne seg en ny jobb? Bare for å ha sagt det: jeg er ikke en av dem som forventer å kunne leve på NAV sin regning, men det er for langt å pendle så jeg måtte si opp jobben nå. Kunne heller ikke vente med å flytte siden det er pga mannens jobb vi flytter.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Det er 8 uker fra du er reell arb.søker. Altså må du være ferdig i permisjon og tilmeldt som arb.søker. Det er ikke andre stønader, med unntak av øk.sos.stønad dersom dere ikke kan forsørge dere selv med mannens lønn og oppsparte midler. NAV-dama
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Ut oppsigelsestiden er du jo i jobb hos din gamle arbeidsgiver og får din lønn derfra. Da er du ikke reel arbeidssøker. Først når du ikke lenger er annsatt hos din gamle arbeidsgiver og du melder deg arbeidsledig hos NAV begynner karantenetiden å løpe. Forhåpentlig vis får du ny jobb i god tid før oppsigelsestiden går ut.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Takk for svar. Var slik jeg trodde det var da. Vi klarer oss fint på hans lønn og oppsparte midler, men disse skulle jo helst gått til andre ting... Har noen måneder på meg fortsatt da, er sykepleier, så er heldigvis ikke det verste yrket å finne seg jobb i, om ikke annet så som vikar. (Jeg vet forresten at jeg ikke får noe i oppsigelsestiden, var etter den var slutt jeg spurte om) HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 Saken er vel at du må jobbe ut oppsigelsestiden. Om arbeidsgiver godtar at du slutter før tiden er det jo mulig at du vil få karenstiden regnet fra det tidspunktet du faktisk slutter i jobben, men det er jo opp til arbeidsgiver. Hvis du ikke får lov til det kan det bli veldig dyrt om du ikke jobber de to ukene.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #6 Skrevet 26. september 2011 Beklager, jeg leste feil. Jeg oppfattet at oppsigelsestiden gikk ut etter at du var ferdug i permisjon, ikke før. Glem siste innlegg. 22.13
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #7 Skrevet 26. september 2011 Hadde det vært noen andre penger å få i den karantenetiden hadde det jo ikke vært noen karantene....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Jeg har en venninne som som sa opp jobben i permisjonstiden sin, forde de skulle flytte til en annen by. Hun søkte, og gikk rett på arbeidsledighets etter permisjonen var slutt. Så ring og sjekk med nav. det kan jeg anbefale, og ring gjerne 2ganger, for av egen erfaring, så har jeg fått mange forskjellige svar som fatisk var feil. Og jeg er glad jeg dobbel sjekka med nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå