Nillo Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Vaskemaskinen er bare eit år gammel , men mørke klær som eg vasker på 40 grader lukter surt etter vask. Spiller ingen rolle om eg henger opp klærne med ein gang, eller om dei ligg i maskina ein time, det lukter surt uansett.... Er jo redd surlukta skal smitte over på nye plagg.... Noen som veit om det går an å gjere noko med det++
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Vaske klærne på 60 grader. La de bli reine, så blir nok lukta borte. Det er utrolig mange bassilusker som stortrives på 40 grader.
Zitro Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Kjør en tom maskin på 90-95 grader med edikk isteden for såpe. Det renser maskinen.
Gjest Filifjonka Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Kjøp maskinrens og kjør den i følge bruksanvisning. Tror det er tom maskin, 90-95 grader. Alternativt kan du kjøre en tom maskin med vanlig vaskemiddel, 90-95 grader og med eddik som skyllemiddel.
Nillo Skrevet 26. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2011 Tusen takk for gode råd!! Skal prøve alle Kor selger dei maskinrens? Matbutikk??
Bambi på slankern Skrevet 26. september 2011 #6 Skrevet 26. september 2011 Jeg hadde dette problemet med min nye maskin og har funnet en løsning som fungerte her, etter en annen tråd med samme problem. Kjøpte maskinrens og kjørte to stk etterhverandre, siden har jeg sortert klærne litt annerledes. TRUSER og LUBBER alltid på 60 grader. Håndduker på 90. og resten har jeg høynet temperaturen på. vasker på 40 og 50 grader Har Toppmodellen til BOCH, ca 3-4år gammel. håper du finner ut av det for det er verdens mest irriterende problem...
Sorgenfri Skrevet 26. september 2011 #7 Skrevet 26. september 2011 Sånn er det her også! Har en topp-matet modell som ikke har så bra sentrifuge.. OG hva er det med at det bare er de mørke klærne som lukter surt??? Merkelig.. Kan vaske kulørte maskiner og lyyyse maskiner på 40 grader, men de lukter IKKE surt.. Et mysteruim! Samboeren min tror ikke på meg når jeg sier at det bare er de mørke klærne på 40 grader som har surlukta! hehe...
Nillo Skrevet 27. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2011 He,he..er mystisk dette ja, vasker jo fine topper ol på 30 grader, men lukter bare deilig såpelukt av dei Får starte med å rense maskinen, så får vi håpe på å få bukt med prolemet
Tante Gustava Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Ikke fyll opp maskina, mulig det er for mye tøy i slik at det ikke blir ordentlig rent.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Dette skjedde meg i sommer, all mørkvasken luktet surt. Jeg prøvde klor, maskinrens, trøket ute, kjørte det som kunne i trommel, byttet skyllemiddel... Lukten ble ikke borte, men så byttet jeg vaksemiddel, og lukten var borte på første vask!!!
Gjest Filifjonka Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Jeg vil tro de aller fleste dagligvareforretninger har det. Jeg kjøper det på min lille, lokale Joker i hvert fall. Sørg for at du får maskinrens for klesvaskemaskin, ikke for oppvaskmaskin.
jippijegharfødt Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 Særlig de mørke t-skjortene til mannen lukter surt av og til. Kjører de på 60 grader sånn at det går vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå