Gå til innhold

Hurra, er så glad! Ny jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kommer jeg meg ut av helse og omsorgs-helvete en gang for alle. Slipper å jobbe med slarvete kvinnfolk og all den baksnakkings møkka, i tillegg får jeg mye bedre betalt, fleksitid og ikke minst en kjempe trivelig arbeidsgjeng med bare kjekke mannfolk! Dette blir deilig, ca 100 000 mer utbetalt i året, mer tid til barna, fri hver forbanna helg, ingen turnus, ingen helligdager! Føles nesten som å vinne i lotto!

Mitt råd til andre som er misfornøyde i den sektoren, tenk ut av boksen, finn dere et mannsdominert yrke og skift beite en gang for alle. Det får man i hvertfall feitere konto av! Nå har jeg venta og holdt ut så lenge, for å bli avspist med smuler i lønnsoppgjørene hvert år, i tillegg blir det bare mer å gjøre på jobben, konstant dårlig samvittighet for at man ikke har tid til den lille viktige samtalen med de man skal hjelpe i det daglige stell. Men det er samtidig litt trist også, for å jobbe med mennesker var veldig kjekt i starten, til den dagen jeg innså at jeg aldri kommer til å tjene nok til at vi kan unne oss annet enn charterturer til "syden" og et passelig middelmådig liv.

Nå kan jeg se fram til en hverdag med mer penger, med muligheter til å virkelig jobbe seg opp og på sikt. Det er noe feil feil et sted når jeg vil tjene godt over 100 000 mer i året i et yrke der jeg ikke har relevant utdanning enn i det yrket jeg har både utdanning og har jobbet i årevis i, bare ved å ta et par kurs som tar noen uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes fristende ut, ble litt misunnelig nå. Hva er den nye jobben da?

Skrevet

Syns du skulle lagt ut dette med en tøffere overskrift slik at flere gadd å lese, ikke for å være slem...men bare for at du skal få mer tilbakemeldinger..gratulere!!

Skrevet

Den er såpass spesiell at jeg velger å ikke legge ut hva den innebærer helt, men jeg kan si så mye som at det er innen logistikk og er noe rettet mot petroliumsindustrien bla.

Skrevet

Så deilig :) Gratulerer så mye, må være en herlig følelse å vite at økonomien blir bedre og at man får jobbe med noe nytt og spennende!! Jeg vurderer selv å jobbe innen noe mannsdominert. Har du tatt noen utdanning innen det eller har du fått jobb uten utdanning og erfaring?

Skrevet

Jegg fikk en unik sjanse gjennom noen gode kontakter, lurt å bruke nettverket.

Jeg har utdanning, men innen et helt annet område enn det jeg nå skal begynne i. Men min erfaring med mennesker vil komme til svært god nytte i det jeg nå skal gjøre, så både utdanningen og erfaringen min er relevant indirekte på en måte. Men jeg må ta to kurs for å i det hele tatt få lov til å gjøre den jobben jeg nå skal begynne i, så de tilbyr å dekke de for meg.

Skrevet

Så herlig da :) Jeg vurderer å undersøke muligheter for å komme meg på nordsjøen eller lignende og da må jeg utdanne meg en annen retning enn nå, er vernepleier men det er så lite jobber her jeg bor og jeg vil ikke flytte, men vil gjerne jobbe og ikke tjene mindre enn hva jeg kan få som vp.

Jeg vet at om man utdanner seg innen et mannsdominert yrke er sjansen ganske stor for å få jobb, på samme måte som det er lettere for menn i kvinnedominerte yrker.

Så heldig du har vært, unner deg det:) Lykke til :)

Skrevet

grattis! jeg vil gjøre mye selv for å komme meg ut av sykepleiedritten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...