Gå til innhold

Mødre på tv... uforsvarlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sørger ikke produsenter av diverse tv serier hvor de følger mødre på tv, feks unge mødre, at mødrene behandler ungene sine forsvarlig? Det er mange som ser på og tror sikkert at slik de behandler ungene er greit siden det sendes på tv, og tar etter.

Jeg tenker spesielt på dette med teppe over vogna, det har jo blitt en trend ser det ut til av unge mødre og innvandrermødre, og det er jo helt horribelt, siden dette er uforsvarlig.

På IKEA så jeg en barnevogn parkert borte ved returskranken med teppe tett pakket over åpningen av vogna, tykkt regntrekk over der igjen (det regner ute), og oppi lå det en baby og hylskrek, ingen foreldre i nærheten. Herregud!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ng hænda att jag ær ganska dum nu.. Men varfør kan man inte ha en teppe øver vagnen??

Skrevet

Fordi unger også trenger luft såklart. Man skal ikke stenge igjen luftsirkulasjonen inne i vogna, barnet kan faktisk dø krybbedød av dette. For ikke å snakke om hvor ubehagelig det må være å ha så dårlig sirkulasjon.

Bare tenk deg selv, ville det være behagelig med teppe over hodet?

Skrevet

Jeg tror nok ikke at produsentene tar ansvar for og belære foreldrene hvordan de skal oppdra og gjøre ting, de er der for og filme realiteten, de kan ikke "sørge" for hvordan de behandler barna sine.

Og har forøvrig aldri sett barne misshandling på f-eks unge mødre. Selv om de er litt uansvarlige og veldig umodene mange av de. Som sagt blir de filmet for og vise realiteten.

Det kommer nok ikke fra programmene, er bare en liten del av det som blir vist der. er nok mange tusen andre som gjør det som ikke har sett på de programmene.

Da blir det vel jordmor, leger, og andre opplærings steder som burde opplyse om dette som teppe over barnevognen. Selv om det egentlig sier seg selv. at et luft tett teppe skal ikke dekke over vognen.

Helseteppet med lufte hull er vel noe annet..

Skrevet

ja fast dom lægger ju inte teppet øver huvudet på barnet utan øver vagnen... Herregud hitta något annat att irritera dig på va, eller skaffa dig en hobby! ;)

Skrevet

nå driter du deg ut svenskan87!

Helsedirektoratet er klare i sine råd vedrørende teppebruk i sine brosjyrer om barns miljø og sikkerhet: ”Unngå å dekke til barnevognåpningen med tykke eller tette tepper”. (Se Helsedirektoratets brosjyrer Barns miljø og sikkerhet 0-6 måneder og Barns miljø og sikkerhet 6 måneder - 2 år).

titt litt på lub sine sider f.eks før du sprer uvitenheten din på et lettpåvirkelig nettsamfunn.

Skrevet

jag hoppas alla mødrar æger sunt førnuft så jag tror vem som helst fattar att min inte lægger en tjock teppe øver någon. Och jag førsvarar inte personen som annonym næmner i sitt exempel. Men jag ser inte problemet med att lægga en tunn teppe øver vagnen.. Och att sedan skylla det på unga mødrar och invandrare.. Det ær bara att vara førdomsfull..

Sen tror jag du ska ta en titt inne u rusmedel forumet innan du sæger att jag sprer uvitenhet! ;)

Loggar av denna diskussion nu! Den vart før barnslig! Men ha en fin kvæll alla!

Skrevet

Men helsestasjoner og jordmødre opplyserer jo om dette, men folk gjør det likevel, for de har jo sett det på tv osv.

Hullene i helsetepper er IKKE luftehull, det er like fult et teppe. Tynt eller tykt, eller med noen hull, det hindrer sirkulasjonen og skal ALDRI dekke ei barnevogn. Jeg fatter ikke at folk ikke ser at det er helt logisk og selvsagt??

Skrevet

Jeg var på besøk i barnehagen en dag og spurte ei som jobber der om hvorfor hun hadde pakket inn vogna sånn. Fleeceteppe tettpakket rundt vogna. Hun spurte tilbake om hvorfor ikke? Forklarte henne det, men hun bare lo og fortalte at hennes barn hadde da overlevd det så farlig var det IKKE. Neivel, tenkte jeg. Jeg jobber i barnehage selv og har aldri dekt til en vogn sånn. Kommer til å si i fra om at vår vogn ikke skal dekkes til. Kommer jeg å henter og får se det , ja da blir det rabalder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...