Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Må man ha jobbet igjen så og så lenge etter barn nummer en for å få foreldrepenger for barn nummer to? Teller det da om man blir sykemeldt i andre svangerskap og ikke får jobbet så mye?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Foreldrepengar og sjukepengar gjeld som opptening til ny permisjon. Men om du har 80% i første permisjon er det dette som gjeld som grunnlag for neste. Eg hadde tre mnd ulønna permisjon, og jobba berre 8 veker før neste permisjon (med unntak av pappaen sine veker)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Det er feil ano 20:46 Dersom du har 80% i første permisjon, og du velger 80% i neste, så mottar du det samme beløpet:) Ikke 80% av de 80% du hadde i forrige permisjon:) Dette vet jeg da jeg har 13 mnd mellom våre barn. Mannen min fikk ikke pappaperm så jeg var hjemme i et år, sykemeldt 3 uker og gikk så ut i perm. igjen. Jeg valgte 80% lønn og mottok samme beløp i begge permisjonene:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 20:46 har rett, 20:50 har feil, men har muligens en grei arbeidsgiver som har forskuttert og tatt tapet for henne. Det 20:46 sier virker jo selvsagt logisk, da du tjener opp rett til nye fp mens du mottar fp. Hilsen en som jobber i nav.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 20:46 har rett, 20:50 har feil, men har muligens en grei arbeidsgiver som har forskuttert og tatt tapet for henne. Det 20:46 sier virker jo selvsagt logisk, da du tjener opp rett til nye fp mens du mottar fp. Hilsen en som jobber i nav.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #6 Skrevet 26. september 2011 Så man får 80 % av det man tjente de siste 6? mnd før neste permisjon? Dvs 80 % av 80 % hvis man går rett fra en permisjon til neste, evt 80 % av noen mnd 80% og 80 % av vanlig lønn en stund om man rekker jobbe litt?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #7 Skrevet 26. september 2011 20:50 her. Jeg fikk foreldrepenger direkte fra nav så da er det veldig rart at jeg kan ha feil? Kjenner også andre som har gått fra perm.til perm. og fått lik sum i begge permisjonene. Altså ikke 80% av 80% Dette spørsmålet har dukket opp her på dib flere ganger før også og da er det også andre enn meg som har svart det samme som meg. Så jeg vet ikke jeg- du som jobber i nav...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Det ahr vært mye frem og tilbake ift slike saker de siste årene, og desverre har det vært forskjellig behandlingfr a fylke til sylke. Nå er det kommet en endelig prinsippavgjørelse på dette som sier 80% av 80%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå