Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Når man er ca. 5 mnd på vei... Kjenner man et foster i magen da ved å klemme på magen? At magen kjennes hard eller lignende?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Ehm.. har du mistanke om å være 5 mnd på vei så er det på tide med en test..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Testene jeg har tatt er negative, men leser om at folk kan være gravide selv om de får negative tester... jeg har en følelse på at jeg er gravid, men burde vel kjent det på magen når man evt. er så langt på vei, eller? :S
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Vel, mamma trodde hun var 4 mndr på vei med meg når jeg ble født, så det er jo mulig. Har du hatt mensen?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 Om du skulle være gravid i 5 mnd, må jeg si det blir for dumt å tenke "kan eg være gravid"... vel, om du har hatt "mensen" hele veien så langt, er det jo en annen sak, men om mensen har opphørt og du har tisset på pinner som er neg, og nå først starter å tenke slik, da starter jeg å lure.. Om mensen uteblir, og g-tester er negative, så går man til lege og forlanger utredning og ultralyd.. Men for å svare da: Man kjenner ikke fosteret, men man kjenner livmora, er ikke lett å kjenne etter om du ikke har vært gravid før, men press litt på magen, fra navelen og oppover, om du plutserlig får hendene litt lenger inn og kjener at du tar oppå noe, så kan det være livmora di. Når man er gravid, er magen ofte hard, spesielt på kvelden/morgenen (varierer litt dette) og magen ser oftes litt støre ut på kvelden enn ellers på dagen.. Om noe av dette stemmer går du til legen, få h*n til å henvende deg til en ultralyd for å bekrefte/avbekrefte svangerskap. Om du er gravid, er det for sent med abort, og det er på tide å sette seg ned og ta noen vanskerlige valg, skal du boradoptere ungen, eller vil du finne deg klar for å bli mamma? Husk, dette er noe du ikke trenger å ha klart for deg nå, intil første levedagen til barnet kan du angre en adopsjon, men husk, adopsjoner er ikke det samme i Norge som man ser på film ol. Ungen vil komme innenfor barnevernet, og det er en lang prosess å finne foreldre... Vt dette godt selv, da jeg adopterte bort en unge når jeg var 15 år.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #6 Skrevet 26. september 2011 Ja, har mensen hver mnd. Hadde slått litt fra meg frykten at jeg kunne være gravid, da jeg både har mensen hver mnd og får negative tester.. men plutselig får jeg innfall om at jeg kan være det allikevel. Leser "skrekkhistorier" om folk som har hatt mensen hele svangerskapet uten å vite de har vært gravide og plutselig føder de liksom.. Har bestilt legetime, men var ikke noe ledig før om 1 mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #7 Skrevet 26. september 2011 Takk for svar. Når jeg presset på magen nå, over navelen og "oppover" så kjennes det bare ut som magemuskler på en måte..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 Livmora gir litt etternår man dytter, om morkaka ligger på bakere vegg, kan man fort få et dult tilbake når man klemmer.. Om de kjennes som magemusklene er det nok ikke noe svangerskap på gang, men er bra du ordner med time.. Kanskje en privat ultralyd? Eller kontakt en jordmor å hør etter hjertet til et mulig foster.. Jordmor er flinkere til å kjenne om det er en huleboer der eller ikke, og om hun/han tror det, så kan h*n purre på legen, så du får haste time... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå