Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Skal lage både kanelboller og skoleboller!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Jeg aner ikke hvorfor akkurat disse blir så fantastisk gode i forhold til andre bolledeiger, er jo mye samme innholdet, men de blir rett og slett fantastiske! Hver gang. Har ikke tall på hvor mange som har bedt om oppskriften på disse, og de hever seg alltid noe helt vannvittig. Er de berømte "curlybollene". Jeg bruker bare en pakke gjær i stede for to, det holder rikelig, de hever seg likevel enormt. 1,5 kg hvetemel 225 g sukker 3ts kardemomme 2 pk tørrgjær 225 g melange/meierismør 4,5 dl vann 6 dl melk Ha i alt det tørre i bollen. Smelt smør tilsett vann og melk. (blandingen skal være lunken)Ha i det våte i det tørre og bland godt. Sett deigen til heving under ett klede og la heve til dobbel str. Bak ut og pensle med egg. Stekes i 225 grader i ca 15 min og avkjøl
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Oppskriften som står bakpå Idun tørrgjærpakken. Mormors beste boller. Finfin grunnoppskrift som kan brukes til det meste:-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Takk for oppskrifter, jenter! Ble en annen denne gangen, som jeg fant på nettet og som virket spennende... Vi får se hvordan resultatet blir!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå