Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #1 Skrevet 26. september 2011 Jeg går gjennom baby- og barnetøyet til sønnen min. Jeg venter en jente, og synes det er trist med alt det søte tøyet jeg ikke får brukt mer. Jeg sliter med å legge det vekk.. he he.. . Hva ville dere gjort? Spart på endel av det som ikke er _for_ blått, kastet alt, hatt ting i reserve inntil jeg ser hva jeg har av _rosa_ tøy.. Blæh, dilemma ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #2 Skrevet 26. september 2011 Vært der selv... jeg sparte på det som var nøytrale farger, men var ikke mye jeg brukte av det... fikk mye i gaver, og kjøpte litt selv (var jo kjekt å kjøpe litt rosa, etter to gutter). Nå er hun 3 år, og arver dyre klær etter brødrene sine, f.eks dresser, ull etc.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #3 Skrevet 26. september 2011 Jeg hadde masse blått til jenta mi da hun var lita og hun er min første og eneste! Har aldri hatt dilla på rosa. Synes du kan/bør spare på så mye du vil. Ei lita jenta kan se helt nydelig ut i blått og mye kan gjøres mer feminint. F.eks kan en blå body og strømpebukse matches med en dongrikjole og bli både søtt og jentete. En blå vinterdress blir jentete med lilla sko, lue og votter til. En blå ulljakke utenpå en liten kjole er supersøtt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #4 Skrevet 26. september 2011 Jeg ville tatt vare på det meste. Om det er en blå genser så kan hun ha en rosa/rød bukse på seg? Vi hadde endel grønt, blått og svart til jenta vår. Det var mange som spurte om hun var gutt fordi hun hadde på seg en olabukse og en svart body. Hehehe. Synes det er komisk jeg da. Hihihi. Det ordnes lett med en rosa smukk eller lue da.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #5 Skrevet 26. september 2011 opplevde flere ganger at folk spurte om det var gutt eller jente da babyen hadde rosa klær fra topp til tå jeg! Synes du skal ta vare på akkurat det du vil og kle henne i akkurat det du føler for når hun kommer. Babyen bryr seg ikke om hvilke farger den går kledd i og de som trenger å vite kjønnet får jo vite det uansett, de andre kan tror hva de vil.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #6 Skrevet 26. september 2011 Vi arvet en god del blått tøy. Det vi rett og slett gjorde var å sørge for rosa lue osv osv osv. Blande rosa og blått. Det aller mest "guttete" (motiver) brukte vi ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #7 Skrevet 26. september 2011 Jeg tenker litt sånn, at om klærne er blå så kompanserer man bare med ROSA accessories, type lue skjerf votter og slikt... Sier som mammaen min sier "så lenge de er rene og hele i klærne sååå.."
Anonym bruker Skrevet 26. september 2011 #8 Skrevet 26. september 2011 En jente kan vel gå med blått? Jeg går jo med blått hele tiden, eier ikke et rosa plagg. Mine jenter har masse blått og de har ingen storebror en gang. Til og med utedressen er "gutteblå" fordi jeg ikke har sans for babyrosa og det var de 2 fargene som var tilgjengelig. So what? Du må ikke gi etter for fasade-og kjøpepresset. Det er handelsstanden som har funnet på at det er så store forskjeller på jente-og gutteklær, og ikke minst leker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå