Gå til innhold

Permisjon, NAV og arbeidsledig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger litt hjelp fra noen som forstår seg på dette!

Jeg er oppsagt fra termindato i min nåværende jobb. Ergo har jeg krav på foreldrepenger som vanlig.

Problemet oppstår da min samboer må ha ut 12 uker perm. Det vil si at i de tolv ukene står jeg uten inntekt. Han får samtidig utbetalt bare 1/3 av sin lønn.

Han jobber skift, og har fri hver 3 uke. Tenker å ta ut hans permisjon over disse ukene. Da vil han være fullt på jobb, og få full lønn derfra. Har han likevel krav på permpenger fra NAV den uken han er hjemme?

Har jeg krav på dagpenger ellers? De ukene han er i perm? Er klar over at jeg må stå som arbeidssøker da. Kan man det, en uke av gangen?

Årh! Vanskelig dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg vet er at du har krav på dagpenger siden du blir oppsagt og hvis du har tjent mer enn 250 000,- på ett år eller litt over 300 000,- tilsammen på 3 år eller noe sånt. Barnefaren har 3 år på å bruke de 12 ukene av pappapermen så det er jo mulig du har fått deg jobb innen det.

Jeg tror ikke du kan stå som arbeidssøker en og en uke av gangen, men jeg aner ikke. Prøv å få tak i en det går an å snakke med på Nav, vet det kan være umulig til tider, men man må nesten prøve.

Skrevet

Traff på ett dugende vesen på NAV! Hurray! Det er mulig!

Hi

Skrevet

Så bra! Så heldig du er! Hehehe

Gruer meg til jeg må opp til dem. Jeg skal hvertfall ha dem til å skrive under på at all informasjon de gir meg er korrekt osv. Sist vi skulle ha permisjon så fikk jeg 3 forskjellige svar av 3 forskjellige Nav ansatte.. Det ble mye papirarbeid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...