Gå til innhold

Vasker dere nyinnkjøpte ull-ammeinnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse ammeinnleggene er av merket Ull-rik, og det står ingenting på pakken om de trenger å vaskes opp før man tar de i bruk...så hva gjør dere andre som bruker sånne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vasket mine.

Skrevet

nei, du trenger ikke vaske de. De er nok med lanolin og da er det best å la være , lanolin er ganske antibakteriell. Når du har brukt de trenger du bare skylle de for å få vekk melke-stank.

Gjest Trollmor og trollungene ♥
Skrevet

Jeg gjorde det ikke, men brukte også alltid papirinnlegg innenfor ullen. Rett og slett fordi jeg lakk så utrolig mye at jeg måtte skifte hele tiden.

Skrevet

Ulla skal jo helst ikke vaskes for ofte. Det er for å beholde mest mulig av lanolinen. Men etter hvert som du har skyllt dem opp en del ganger kan du vaske med lanolinsåpe som de selger på apoteket, den tilfører ny lanolin.

Jeg kommer til å bruke ullinnleggene som de er rett fra pakken og heller ha tette innleg på utsiden av ullen for ikke å lekke gjennom. Er mye mer behagelig med ullen rett mot huden enn de i papir. Du får kjøpt lekasjefrie ammeinnlegg på veldig mange apotek og utstyrsbutikker. Disse vaskes på vanlig måte i maskin og er som regel i bomull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...