Gå til innhold

Æsj! Plutselig fult av edderkopper inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, vet det er høst og de trekker inn.... Før har det vert av typen som spankulerer rolig med spinkle bein. I år derimot er det fult av STORE brune RASKE husedderkopper.

Sliter maks siden jeg hater de. Vet de er ufarlige, men hjelper fint lite....

Vi har gravd opp ute siden vi bygger garasje, vet ikke om det har noen sammenheng. Har aldri sett denne typen før i år nemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brrrrrrrr...

Vi har alltid hatt de store, stygge vi. Hver vår og hver høst. HATER de. Raske er de også. Har endelig lært meg å slutte å hyle. Nå kommer det bare et veldig grøss, en veldig rask stepping med bena og vekk fra stedet jeg flyr.. Og så må mannen trå til og fjerne den.. Aner ikke hva jeg gjør hvis det dukker opp noen når han ikke er hjemme? (som da jeg var ung og bodde hjemme kanskje? Da gikk det i barberskum, hårspray, langkost eller lignende.. Også måtte annet familiemedlem fjerne griseriet etterpå, for jeg klarte ikke å tørke opp det døde kreket etterpå.. :-p)

Tror vi er ferdig med den verste perioden her. Var en stund de dukket opp hver eneste kveld, men nå er det noen uker siden sist.. og takk for det!

:-)

Skrevet

Åh, det er mitt verste mareritt også... Jeg har ventet og ventet på dem i år, men, bank i bordet, har enda ikke hatt noen inne... De tre siste årene, i to forskjellige hus, har vi hatt disse gedigne, raske, ekle husedderkoppene som jeg har helt noia for... Aner ikke hvordan man kan unngå dem. Mulig de har blitt jaget opp og inn pga gravingen hos dere, det aner jeg ikke. Vi har drenert kjelleren i løpet av forsommeren, og jeg håper at det har gjort at vi slipper så mange av dem iallfall. Håper edderkoppsesongen er superkort i år...

Skrevet

Jeg har edderkoppsprayen lett tilgjengelig, og bruker den flittig på de beistene jeg ikke tør nærme meg bare med papir..

Har flyttet inn i gammelt hus, og regnet med at kjelleren mer eller mindre skulle være rene edderkoppbolet, men så langt har de egentlig glimret med sitt fravær - hurra!

(det samme kan dessverre ikke sies om brunsnegljævlene som neste år skal utryddes fra sesongstart om det så blir det siste jeg gjør).

Skrevet

Her hjelper det å holde lufteluker og vinduer lukket!

Stjertløvetann: hva slags edderkoppspray har du? Lurer fælt..

Skrevet

Vel vel, edderkoppspray og edderkoppspray - den heter BIO 810 (tror jeg, ble brått litt usikker), kjøpes på Coop Obs Bygg og funker som faen:

spraye på - vente litt- en edderkopp mindre *yeay*

Og man tar seff litt forhåndsregler hva barn og husdyr angår, for her snakker vi gift esse ;)

Skrevet

Spraye rett på edderkoppen liksom? For i så fall funker jo en god dose hårspray eller barberskum også :-D

Blir litt klinete da.. :-p

Skrevet

Permetrin Extra kjøpt på Felleskjøpet er uunnværlig.

Sprayer alle steder edderkoppene kan tenkes å komme inn i huset. Noen klarer å gå over det, men da dør de få cm etterpå.

Skulle en edderkopp komme inn et sted du har glemt å spraye dør de nesten momentant når du sprayer på dem. De skikkelig digre kan klare å løpe litt, men kommer ikke langt.

Dette minte meg på at jeg må skaffe en ny flaske nå.

Skrevet

Da jeg bodde i en kjeller begynte jeg å bli glad i de, for så lenge jeg av og til så de så viste jeg at det ikke var maur inne. Maur tar de ganske fort, men ville ikke anbefalt det....er ikke deilig med maur oppover bena når man dusjer :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...