Gå til innhold

Kan noe berolige meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en cyste i underlivet (ganske stor visstnok) som har sprukket, jeg har en igjen, det sto tre leger og undersøkte meg med innvendig UL for å se på den gjenværende cysten som de hadde målt til 2-3 cm.

Jeg har ligget 6 døgn på sykehuset pga smerter og at de ikke fant ut hva som feilte meg. Ble satt på masse antibiotika og smertestillende.

Jeg har søkt på nettet om cyster i eggstokkene og kom da selvsagt over en side om eggstokkkreft. Og ser at jeg har fler av symptomene, oppblåst mage, forstoppelse, smerter i bukhulen (som følge av den sprukne cysten) men også noe smerter på andre side av underlivet enn der disse cystene er.. Er litt redd jeg.

Det kan jo hende at forstoppelsen og oppblåstheten i magen er medikamenter og slikt, men...

Uff, dummeste er å bli skrevet ut fra sykehuset til tomt hus :(

*hilsen bekymret*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg. Ikke kjekt å må gå i tenke på at du mulig har en alvorlig tilstand helt alene. Du må huske på at sjansen er liten, selv om du føler du har de samme symptomene. Kanskje det er nokså like symptomer på flere uregelmessigheter i underlivet. Du har jo hatt stor cyste! Den alene må lage trøbbel i kroppen din.

Har legene nevnt ordet kreft under samtalene denne uka? Hvis de ikke har det er det bare å senke skuldrene i natt. Klart de tenker kreft. De hadde ikke sendt deg hjem hvis de var usikre, de har hatt mange dager å se på prøver og å diskutere seg i mellom!

Hvis du føler at de fleste symtomer stemmer må du likevel ikke nøle med å si fra til legene om det. Bedre å få dobbeltsjekket enn å gå i uvisshet.

Håper du klarer å sove i natt, men jeg forstår det ikke er enkelt.

Stor klem til deg

Skrevet

Tusen takk for svar 01.59.

De nevnte ikke akkurat ordet kreft, men når første lege ringer til en til under innvendig UL og de to sammen beslutter å ringe en tredje lege for hans synspunkter blir man usikker. de sto mye å småhvisket og målte cysten som var igjen og vurderte både graviditet utenfor livmoren og annet, slik jeg forstor det. Men som de sa til slutt, sitat ordrett:" Vi antar at det er en væskecyste til, men du må nok komme tilbake om tre mnd for å se om den fremdeles er slik den ser ut nå. Så får vi heller se om vi skal ta en nærmere titt med lapraskopi da."

Til du første anonyme: Mye mulig jeg overdriver. Bedre er jeg ikke, men valgte å ikke få morfin mer pga jeg ble så dårlig og smerten avtok minimalt. Derfor ble jeg sendt hjem, for det meste annet kunne jeg få hjemme, pluss at de hadde konkludert med at det gikk sikkert fint å sende meg hjem.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...