Gå til innhold

Dere PCOS-damer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist pcos i mai, etter å ha vært prøvere siden årsskifte. Har ikke brukt prevansjon siden 2007.

Grunnen til at jeg oppsøkte gynokologen var fordi jeg hadde veldig lange sykluser 40-70 dager mellom hver mens, og jeg hadde menssmerter fra helvette!! Hele uka!

Jeg begynte å spise lavkarbo, men har ikke vært flink i det siste (men har fortsatt vært bevisst på hva jeg putter i munnen). Jeg har også begynt å trent. Vekta har vært stabil på 91 kg de siste mnd.. (skal egentlig ned til 80 kg etter anbefaling av gynokologen). Er 177cm.

I de siste månedene har syklusen kortet seg ned til 23 - 32 dager, og jeg har bare litt smerter den første dagen, ikke så mye at jeg må ta smertestillende.

Kan det tyde på at pcos'en har bedret seg? Er det flere som har hatt det slik og blitt gravid like etterpå? :)

Skal tilbake på kontrolltime i desember.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ned nesten 30 kg på 1,5 år. Da veide jeg til slutt 85 kg. I den tiden fikk jeg menstruasjon til høvelig rett tid og begynte å få tilbake el. Som regel skal det ikke så mange kg til, rund 5% kan ofte være nok.

Jeg hadde ikke fått påvist pcos da jeg gikk med min yngste, men hadde en cyste rett før jeg ble gravid. Den ene eggstokken virker til å være litt defekt pga jeg får bare mensen annenhver mnde, og slik har det vært siden mai. Men etter at det store cysten sprakk ble jeg gravid med en gang og fikk påvist pcos 3 mnder etter fødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...