Gå til innhold

da var kvalmen i gang gitt:/


prins(esse)

Anbefalte innlegg

noen andre som merker tegna komme?:) termin 4 juni, faktisk på 5 uke, bra man ikke starter på null, hjelper på det. gleder meg til å kunne si det til folk, og til å få mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke blitt direkte kvalm enda (heldigvis.....) men kjenner jeg fort kan bli det når jeg ikke spiser når jeg er sulten.. Forrrige sv.skap visste jeg at jeg var gravid før jeg fikk positiv test.. Var da skikkelig kvalm fra ca uke 3+1 og helt til uke 24... Kastet opp fra ca 5+3 uker og siste gang i uke 24... Det var grusomt. Kvalm døgnet rundt den gang, så hååååper på noe mildere denne gangen;-) Og foreløpig er det jo lov å håpe;-)

Lykke til prins(esse) og håper det bare blir en mild kvalme på deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det berget meg sist gang, å spise før jeg rakk å bli sulten, nå er jeg uggen hele tiden egentlig. Men det er jeg sikker på at det er noe der da:) like spennende hver gang dette utrolig nok, håper jeg slår meg til ro med nr 3 nå da, de skal jo følges opp også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kvalm er du nå da? Type brekninger? Visste ikke at det kunne komme så tidlig jeg :P Er litt nervøs for kvalmen da jeg vet at damene i familien har brukt å være ganske dårlige.

 

Kjenner foreløpig lite. Blir litt uggen når jeg blir sulten, har ømme pupper og er mye trøtt. Men ingenting jeg ville reagert på hvis jeg ikke hadde testet positivt. Så på en måte ser jeg frem til å merke graviditeten mer på kroppen - for å kjenne at jeg faktisk er gravid.

 

Gleder meg også til magen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... all min medfølelse. Jeg har vært småkvalm siste uka, og fant ut i dag at jeg var gravid. Litt fortvilet over at kvalmen dukker opp når jeg knapt er 3 sekunder gravid. Spydde 9 mnd sist, og håper på en mildere variant denne gang - det er jo lov til å håpe ;) Lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kommer fort. Men førstemann kom det rundt uke 6 og varte opp mot uke 20. Da spydde jeg ca 15 ganger om dagen. Da jeg ble gravid med snuppa var jeg kvalm før jeg kunne teste meg,å viste der og da at jeg var gravid. Jeg spydde fra dag 1 og 5 mnd fremover.Med snuppa ble jeg lagt inn på sykehuset. Nå er jeg 5 uker på vei,kvalm er jeg men ikke spydd.Så krysser fingrene for at nr 3 blir en lettere variant.Jeg kommer til å sykemelde meg,for å ta det med ro. Fikk beskjed fra legen om å ta det med ro,for det kunne gjøre slik at det ikke ble så ille. For i de andre svangerskapene har jeg hatt det som kalles : hyperemesis gravidarum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!:) hvor kvalm? Veldig kvalm, så kvalm at jeg vurderer hele tiden om jeg må løpe, hele dagen er slik. Har to fra før og da ble jeg kvalm om jeg ikke spiste ofte nok. Tortur dette synes jeg, men spyr ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig... Håper formen din kommer seg etter hvert. Og bruk sykemelding så snart du føler det er greit, for stress gjør jo det verre har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så fæl kvalme som du beskriver prins(esse) hadde jeg helt tidlig i forrige graviditet... Føler med deg og håper det forsvinner raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, medfølelse herfra... Jeg har ingen tydelige symptomer enda, bare litt trøtt. forrige gang slapp jeg helt unna kvalmen, men gikk i koma de tre første mnd...så trett hele tiden! Og la på meg 21 kilo...Denne gangen skulle jeg gjerne vært litt kvalm istede, sånn for å holde noen unødvendige kilo unna tenker jeg...Men vil ikke være kvalm å spy hele tiden da! PS vet du at fersk ingefær hjelper mot kvalme? kutt opp i småbiter, og spis eller ha i drikkevannet om du ikke klarer å spise de...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg håper jeg slipper det denne gangen, men jeg føler litt at jeg har oddsene mot meg.

Jeg var kvalm og uggen og kastet til slutt opp (lettelse!) i begge mine forrige svangerskap.

 

Jeg krysser fingrene for at kroppen min reagerer anderledes på hormonene denne gangen.

 

Men de som er kvalme kan ihvertfall trøste seg med at forskning har vist at det er færre spontanaborter blant de som har svangerskapskvalme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg legger også på meg masse!!:( rundt 25kg med begge de to andre, blir skikkelig hval. denne gangen skal jeg prøve å ikke bli det, men tviler. nå spiser jeg alt og noe hele tiden for å prøve å holde kvalmen i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det skjønner jeg, hjelper å småspise noe mot kvalmen.. Men seriøst..prøv ingefær:) Ikke sikkert det hjelper mot svangerskapskvalme da, har aldri prøvd det. men det hjalp meg mot vanlig kvalme vertfall.

(Slutta å røyke på champix, og blei sykt kvalm av de...men knaska ingefær og det gikk over)

 

Uff, sikkert ikke lett å ha det sånn hele veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen siger seg innpå her også...

brekker meg til tider, men dette er ingenting imot det jeg var for ca 1 år siden da jeg gikk gravid med tuppa mi... da var det oppkast flere ganger om dagen i maaaange uker, det var jævlig det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars.. først nå jeg skjønner hvor lett starten var med de to andre. trist å være så kvalm, tar fra meg alt som heter glede.. tror nesten det hadde vært bedre om jeg hadde klart å kaste opp?? godt å få klage litt til andre som forstår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det er ikke tull det prins(esse), det er mye bedre å få kaste opp.

 

I forrige svangerskap var jeg skikkelig dårlig, jeg følte jeg gikk rundt å var konstant grønn i ansiktet, reagerte vanvittig på lukter, kunne ikke gå i butikken uten å brekke meg.

Rundt uke 16 begynte jeg ENDELIG å kaste opp og det var en lettelse, for kvalmen og uggenheten avtok rett etter.

Men den kom jo på igjen, men forsvant en stund ihvertfall.

 

Lykke til, håper du enten får kaste opp, eller at det gir seg over natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet opp nesten hver dag til uke 25 i mitt forrige svangerskap.

Kvalmen satt i hele tiden og for meg hjalp det dessverre ikke å kaste opp. Jeg var akkurat like kvalm etter at jeg kastet opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg det slik som deg sist junibaby2012... Den gang fikk jeg gutt.. Hva fikk du? Spennende å se om det kan være noe i det... At noen er mer kvalm med gutt, mens andre mer med jente... Jeg har jo ikke vært noe videre kvalm hittil denne gangen, og i forhold til sist skal jeg begynne å kaste opp om 3 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en jente sist... Begynte å kaste opp ganske tidlig. Har heldigvis ikke begynt ennå denne gangen, så jeg krysser fingrene for at jeg slipper! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...