Gå til innhold

Hvordan bruker dere ulltøy (eller ullundertøy)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo kjøpt inn masse ullundertøy-sett som består av trøye og longs,men begynte etterpå å tenke på at han pleier jo å bruke body (han er 2 år og bruker fortsatt bleie). Er det da vanlig å ha body under trøyen og longsen?

Disse settene er jo så fine at jeg hadde jo ikke tenkt å bruke dem som undertøy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veksler mellom å bruke body og trøye.. Begge deler blir for varmt. En toåring kan fint bruke trøye...

Skrevet

Eh, litt av vitsen blir jo borte om du bruker bomull under ulla?!

Mange fine ullundertøy men en bruker jo klærne til det de er da. Det er jo for å varme barna, ikke at de skal se fine ut;) Har du ikke kjøpt ullbody da siden det er det han bruker??

Jeg bruker bomull innerst, men det er grunnet atopisk eksem.

Skrevet

Ikke ta bomullsbody under trøyen. Da vil jo barnet svette i bomullen og bli kald - og hele poenget med ull er borte.

Kjøp truser til å holde bleien på plass og bruk ulltrøyen alene. Eller kjøp ullbodyer.

Skrevet

Skal du bruke body under ulla bør du i såfall bruke ullbody... Hele poenget med ull er jo å ha det mot huden for å holde seg varm uansett om man blir svett osv. Bruker du bomull under er du på en måte like langt, da bomulla vil bli våt og kald. ulla vil kanskje hjelpe litt, men det beste er, så lenge barnet tåler ull, å bruke den rett mot huden :) kan du ikke bytte noenav trøyene i bodyer da? Ellers går det nok helt fint med trøye og longs også, selv om mange syntes det er best med body til bleiebarn :)

Skrevet

Jeg har aldri noe under ullklærne til tulla mi. Ull skal være rett på huden hvis ikke så mister det jo effekten.

Stort sett har jeg heller ikke "vanlige" klær over når vi er inne, det blir for varmt.

Skrevet

Har jeg sagt at jeg har tenkt å bruke bomullsbody under trøya? Har bodyer i ull også.

Men det jeg lurte på var om dere bruker det som vanlig sett uten noe under eller over, eller om dere bruker det som undertøy?

HI

Skrevet

Jeg har aldri hatt body i ull, bare trøye.

Trekker longsen over og den holder seg supert på plass. Så mye enklere enn å styre med den kneppingen. Og så kan plaggene brukes lenger.

Skrevet

Om det er ullundertøy brukes det som undertøy ja.

Nei, du skrev ikke body i bomull men siden du bare snaket om at du hadde kjøpt ulltrøyer og at det var viktig at undertøyet ble sett siden det var så fint var det ikke merkelig trekke den konklusjonen. Som du ser var jeg ikke alene om det;)

Skrevet

Her er det for det meste kun kaldere enn 10 grader + kald vind, så bruker ullbody+ullstrømpebukse, ulltrøye+ull-longs (ikke de tykke ullklærne) og fleecedress over når hun sover i vogna. Om hun leker har hun enda på seg regndressen uten for bare for å skjerme for vinden.

Evt. bruker hun kun ullklærne og en parkdress med tynt (og kaldt spør du meg) for inni.

Skrevet

I bhg holder det om han har på seg body, longs og sokkene og så når de skal ut kan de i bhg ta på han trøyen og en ekstra bukse under dressen.

Skrevet

jenta her blir snart to og vi har kjøpt ull-bodyer som også skal vare neste vinter.. vi bruker det som undertøy, med genser og bukse over.. dette er også fine sett som gjerne kan bruker alene uten noe over.. ofte kler de av henne i barnehagen om det er varmt og det er helt greit syns jeg! :)

her en dag jeg skulle hente henne tuslet hun rundt ute bare i rosa ullbody og stillongs :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...