Gå til innhold

Hvorfor føler jeg på meg at dette ikke går bra?


Mmiljemors¤prinsesse¤+baby

Anbefalte innlegg

Har sånn rar følelse!

Pleier ikke være noe god på å kjenne på ting, men en tanke som stadig passerer er om det lever inni der ennå....

Er 15+5 idag.

Har kjent liv noen ganger siden uke 13. Men syns det er lenge siden nå..

Jeg har ikke kjent regelmessig, og vet at det er tidlig.. Det er ikke det.

Men har så merkelig følelse...

 

Var hos legen min12 sept, føles som evighet siden;)

Skal på ordinær ul 14 okt.

 

Burde jeg ringe jm min eller er det bare meg selv? Jeg pleier ikke å være sånn "hysterisk" altså, men nå er jeg veldig i tvil! Og det er ikke værre enn å ringe, jeg vet...

Men flere som ikke helt føler seg gravid, utenom tissingen som er blitt vane? ;)

 

Jeg flyr masse og tisser om natta, fortsatt trøtt og kjenner bekkenløsningen er på vei.

Så har jo noe symptomer...

 

Men ville høre med dere, for noen gode tips;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette innlegget kunne like gjerne vært skrevet av meg selv.

Er 15+2/14+6 ( tidlig ul/menstermin) og skal til jordmor i morgen.

Har en vond følelse inni meg at jeg ikke kommer til å få høre noe hjertelyd... ei heller bli mamma i mars...

 

Kjente litt liv rundt uke 12 og 13 -men har ikke kjent noe særlig etter det...

 

Men trøster meg med det at jeg har hatt samme følelse, med de to andre, men har 2 sprell levende barn...

 

Håper jeg får høre hjertelyd i morgen og om et par uker regner jeg med at sparkene kommer jevnt og trutt...

 

Er kun på do om natta om jeg våkner, er fortsatt trøtt, og har begynt å kjenne kynnere når jeg løfter tungt... så jeg har også symptomer fremdeles.... kvalmen har dog gitt seg etter at jeg sluttet med mulitvitaminer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja "godt" å høre det er fler:)

Når du først føler den første bevegelsen, og ikke noe mer på lenge blir man så engstelig. - Selv om man vet det er vanlig.

Ja vi er nok veldig overfølsomme nå... Kanskje den følelsen er ganske vanlig ja :)

 

Sist følte jeg første gang i uke15 og så gikk det to uker før det begynte skikkelig.

Men da visste jeg jo ikke hvordan de første bevegelsene kjennes, nå gjør jeg jo det;) hehe

 

Godt du skal til jm i mårra da :) Det går nok fint!

 

 

Selv får jeg se an litt, verste fall bare ta en tlf.. Syns det er sååå lenge til 14 okt ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er 17+ 5 i dag og ikke kjent et kvekk ennå men er førstegangsfødende så regner med at det kan gå noen uker før jeg virkelig kjenner noe.

Jeg var heldigvis på UL i uke 13 og fikk til min overraskelse se et lite nurk som bodde i magen min og da begynte jeg å tro litt mer på at jeg virkelig var gravid. De siste ukene har energien kommet tilbake og nå er jeg like pigg som det jeg var før jeg ble gravid, men også det ble gjenstand for litt bekymring... at jeg hadde mistet "trøtt og kvalm symptomene" på graviditet og kanskje hadde mistet uten å merke det.

Heldigvis har magen min plutselig vokst ganske mye den siste uka og det tar jeg som et godt tegn og så forsøker jeg å glemme og fortrenge de innleggene jeg har lest om folk som har mistet og holder meg også langt unna tråder som har med det å gjøre.

Tør ikke å kjøpe noe babyting ennå og regner med at jeg først kommer til å se og kjøpe slike ting først i uke 26 for da tenker jeg at det er stor sjans for at jeg virkelig blir mor til et lite nurk, ikke før.

 

Tror nok det er smart å beskytte seg selv for negative tanker, men det er ikke alltid så lett. Egentlig har jeg alltid forsøkt å være pessimist siden det er bedre å tenke "hva var det jeg sa" om det ikke går bra og heller få en positiv overraskelse om det går veien, men når det gjelder graviditet kjenner jeg at jeg trenger å tenke glade tanker.

Tok også lang tid før jeg "turde" å snakke til magen og tenke at det er et lite vesen der inne, men i det jeg faktisk begynte å gi den et kjælenavn som "Krapylet" og "Lillepus" så ble det plutselig litt mer virkelig... men det var også litt skummelt fordi jeg da fikk følelser for den lille som et virkelig vesen.... huff.. nok å bekymre seg over men mye også å glede seg over for den som virkelig tør.

Jeg jobber innbitt med saken hver eneste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg mye igjen i det du skriver

Leste her om så mange som kan kjenne "liv" tidlig, men dette er min første og vet ikke "hvordan det føles" ennå Tror jeg kjenner "bevegelse", føler som en/ei stryker inntil, som beveger seg inni magen mot hånden min når jeg holder tett inntil... og syns jeg kjenner "turning" e.l. hihi men kanskje jeg bare ønsker det veldig? Er i uke 17 nå, på førstereis mot mammaland...

Snakket med legen min om det da jeg var der på kontroll nå på tirsdag, tenkte delte bekymringer er halverte bekymringer og hun sa det var veldig vanlig å føle det sånn Som hun sa til meg: Man er litt "uttafor seg sjøl" de første tre månedene med slapphet kvalme trøtthet etc og omstilling til graviditeten og så føler man seg kvikk og rask igjen etter 12-13 uker og kjenner liksom ikke så mye til graviditeten annet en magen som øker i omkrets

Hun målte magen, sjekket hjertelyd og "telte" slagene og sa "du har en ivrig en her med helt normal hjertefrekvens"

Utrolig rørende å ligge der og høre hjertelyd Glad jeg spurte, og ble beroliget! Ønsker deg det samme!!

Lov å spørre og be om hjelp og ekstra "sjekk" om du er urolig, du er ikke hysterisk, helt normalt å uroe seg og det føles aldri godt , og sikkert unødvendig! Veldig sjelden det går galt når første kneiken med 12 ukene har gått også...

Delt bekymring er halvert bekymring

Delt glede er (minst) dobbel glede =D

 

Gleden over å ha hørt hjertelyder hjelper meg masse nå kjenner jeg!!

God nettklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere er fler som deler tanker :)

Det gikk nok litt hardt innpå meg den kvelden, og følte det bedre dagen etter.

Så ringte ikke jm/lege. Er ganske sikker på at jeg har kjent bobling igjen også...

 

Jeg har vært på ul i 6 og 10 uke, så har jo sett lille nurket. Også hørt hjertelyd en gang, men det føles som en evighet siden! :)

Kanskje litt fordi man mister litt symptomer også?

Kvalmen ble borte, og jeg følte meg mer pigg.

Men fortsatt trøtt og sliten ;) Og tissing om natta i bøttevis! hehe

 

Ser fram til ordinær ul 14 oktober nå!

Prøver å roe meg selv ned og ikke uroe meg for mye...

 

Takk for svar :) Og lykke til med ul jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Å dette hørtes ut som meg!!!! Jeg har en skikkelig vond følelse denne gangen, har vært på to ul pga blødninger og alt så bra ut med den lille, men klarer ikke riste av meg denne følelsen. Jeg hadde blødninger med nr 2 også, men hadde allikevel en optimistisk følelse. Nå føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt, til tross for at magen vokser litt. Har ikke hatt noen symptomer på noen ting. Rare greier... I morgen skal jeg til legen og håper på å høre hjertet slå, er 17 uker i morgen. Ordinær ul er førstkommende torsdag, det blir bra.

 

Min lille teori i optimistiske stunder er at jeg kanskje skal ha gutt denne gangen og at det derfor er en helt annen følelse, har to jenter fra før:)

 

Hvis du er skikkelig bekymra så kan du jo få en ekstra time hos lege eller jormor for å høre hjertlyd, hjelper sikkert på den ekle følelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk det på UL?

 

jeg var den 13, alt bra, men knerten lå feil vei, så ikke rart jeg ikke kjenner liv da, og nå bekymrer det meg ikke. har kjent liv etterpå, men ikke daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL gikk fint :)

Livmoren ligger foran, og da hender det man ikke kjenner babyen så godt ?

 

Men jeg fikk låne en doppler av en venninne et par dager før UL, og fikk fram hjertelyden. Og da visste jeg jo at det var liv, OG den kvelden var jeg skråsikker på at jeg kjente liv! :) Jeg lurte nok meg selv litt, og ikke trodde på at jeg virkelig kjente noe!

Vi er kanskje litt "lettlurte" der. Jeg syns det er vanskelig å høre/stole på kroppen min iblandt...

Men symptomene, før UL, var jo der... Jeg fløy på do hele natta, og magen vokste....Så bare la fra meg vonde tanker, og tenkte at dette går bra!

 

Det var som UL styrket selvfølelsen min, nå kjenner jeg plopping hver dag! (uke 19)

 

Det hjelper jo bare å komme på UL og se lille nurket på ordentlig, så tror jeg nok mange av oss slapper godt av da :)

 

Ønsker dere lykke til, dere som ikke har vært på UL! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...