Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Jeg er 28 uker, og har ikke handlet inn noenting, på grunn av min økonomiske situasjon, som er veldig dårlig fram til slutten av november, da får jeg overgangsstønad. Engangsstønad mottar jeg ikke, (jeg er student, derfor så dårlig råd..) fordi jeg får foreldrepenger i desember. Det er meget sannsynlig at jeg ikke får handlet inn noenting før i desember (har termin 19..), vil jeg klare det da..? Dette er mitt første barn, så aner ikke hva man klarer eller ikke. Per idag er jeg i god form, går 1-2 timer tur hver dag. Blir litt stresset, fordi det virker som alle har handlet seg ferdig før 3.trimester! Er det bare meg, eller..? På forhånd takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Om du får foreldrepenger har du sikkert en jobb nå og kan kjøpe litt og litt under veis. Lån og stipend er jo en ganske så stor inntekt i mnd også.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Kanskje foreldrene dine eller noen kan låne deg penger til engangsstønaden kommer?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Henger meg på Anonym 21:08 her. Kan ikke foreldrene dine låne deg penger, som du gir tilbake når du får foreldrestønad? Hvor i bildet er faren forresten, kan ikke han hjelpe deg med slike ting?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 PÅ min helsestasjon får man leie bilstol. Du kan jo høre med din? Eller bruke Finn.no og se om det er noe gratis greier. Vet ikke hva du trenger, men du kan jo se. Jeg vet ikke hva du syns du trenger. Men jeg har brukt veldig mye bilstol, vogn og stellebord. Hadde babyen i min seng nesten hele tiden. Brukte ikke så mye flaske. Også var det jo klær da. Det trenger ihvertfall ikke å bli dyrt. Du klarer det du hvis du er oppfinnsom. Liker du å sy? Ta dine noen gamle laken eller pledd eller dyner og sy vognpose. Men ikke stress. Da kan du bli syk. Det er ikke bra. Så lenge du har varme klær og myke steder for babyen å ligge og god sikring i bilen så kommer du langt.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Det er ikke SÅ mye du absolutt må ha fra babyens første dag... Bilsete og en soveplass for babyen, helst en vogn og selvsagt noen klesskift. Hvis det er noe prekært du ikke har rukket å handle inn før fødsel, kan du få partner eller noen andre til å handle for deg, mens du er på barselavdelingen! Dessuten får du tak i veldig bra ting brukt, sjekk ut Finn.no, der ligger masevis av barnevogner, sprinkelsenger, vugger og alt det andre du ønsker deg...til en tredjedel av ny pris eller enda billigere.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Du får kjøpt mye pent brukt på finn som mange her skriver! Er til og med ting som blir gitt bort! Ellers kan du jo prøve å få handlekonto hos feks ellos? Da betaler du feks 250 kr i mnd og har en kredittgrense på 6000. Det er jo ikke å anbefale å kjøpe ting på kreditt da, men ungen trenger jo klær! Så slipper du å stresse med det!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Takk for svar 2106; Nei, jeg får foreldrepenger av AAP, og det er 12 000 i mnd, hvorav 6000 går til husleie, 2000 til regninger.. Resten bruker gå til mat, da jeg spiser goodt Og lån/stipend får jeg ikke, da jeg av praktiske og helsemessige årsaker er permittert fra skole. 2111; Jo, kan vel forsåvidt låne penger. Føles bare litt vanskelig, da jeg hater å skylde andre penger.. Barnefar er rusavhengig.. Tviler på det blir noen hjelp derifra. 2112; Takk for tips ang bilstol, det skal jeg sjekke ut ) Klær har jeg faktisk endel av, min mor har gitt meg mine gamle babyklær.. to søppelsekker med (veldig velholdte) 80-tallsklær, hehe.. 2114/2116; Brukt er såklart en god løsning, har bare en idiotisk tanke om at baby fortjener nytt. Jeg vet, gjenbruk er like bra, men det er noe inni meg som roper kjøp nyyytt.. Men helt klart en god idè
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Kan jeg spørre hvordan du har tenkt å klare å forsørge et lite barn sånn som budsjettet ditt så ut?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #10 Skrevet 25. september 2011 Hadde samme idiotiske tanke til mine barn Men så tenkte eg at så lenge det er helt og rent merker ikke babyen eller noen andre at det er brukt! H*n får vel andre ting som er helt nytt? Får sikkert massevis av presanger også! 2116
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 Hehe.. Mulig jeg er svimmel, men kan ikke huske å ha skrevet noe budsjett? Kanskje du kan utdype litt nærmere...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #12 Skrevet 25. september 2011 Jo, det er nok sant ) Men man har liksom så lyst til at alt skal være flunke nytt til lille prinsesse.. Men det er jo bare meg som veet at det er nytt, hun vil som du sier, ikke vite det... Så det er kanskje litt dumt å tenke sånn
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #13 Skrevet 25. september 2011 Hallo... leser du ikke hele hovudinnlegget engang kan du bare la være å svare...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #14 Skrevet 25. september 2011 Det er nok kanskje dette forumet.. Virker som om alle handler inn det meste samme uke de finner ut at de er gravid (evt. etter ultralyd). Jeg ble aldri å handle inn noe som helst. Babyen kom i uke 30, og planen var å dra på ordentlig shoppetur i uke 32, da hadde jeg fri fra jobb og spart opp litt penger. Var også i en liten økonomisk krise i ukene før babyen ble født. Men var ikke så krise selv om jeg ikke fikk handlet inn noe. Hadde arvet barnevogn (2 stk med bag), massevis av klær (første tiden blir nok kun body og strømpebukse brukt uansett), sprinkelseng m/ madrass og sengetøy. Alt dette kjøpte min mor nytt til min lillesøster for 5 år siden. Ja, unntatt den andre barnevogna, som min tante ga meg:-) Eneste jeg ikke hadde var bilstol, men det var fordi jeg ikke ville ha brukt (arvet) eller "hvilken som helst". Så om du har mulighet til å låne penger er jo det kjempeflott! Man vet aldri med de små.. Jeg hadde ingen aning om at jeg kom til å føde før 3 timer før snuppa ble født. Helt spontan fødsel..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #15 Skrevet 25. september 2011 21.55 her. Du skrev et innlegg kl 21.50 og øverst der står det at du får 12.000 derav 6000 går til leie, 2000 til regninger og de siste 4000 til mat for du liker å spise godt. Derfor lurte jeg på hvordan du tenker at barnet skal få mat og klær.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #16 Skrevet 25. september 2011 Dumt, men veldig vanlig Kjøpte et stellebord til 300 til minstegutten, det såg ikke brukt ut, men tanken om at det ikke var nytt gikk fort over! Etter noen uker var det liksom "hans"! Nå tenker jeg aldri at jeg kjøpte brukt til han. Har dessuten 3 barn, skulle jeg ha kjøpt alt nytt til de hver gang hadde det blitt mye unødvendig søppel!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #17 Skrevet 25. september 2011 hehe.. Noen skal alltid krangle her Litt morsomt avogtil, når det er så pass lite intelligent kritikk som 2155 over her.. H
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #18 Skrevet 25. september 2011 Hehe.. dust Les hovedinnlegget igjen, så kanskje det går ett lys opp for deg
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #19 Skrevet 25. september 2011 Det er ikke meningen å krangle, jeg bare spør.. At det går an.. 21.55
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #21 Skrevet 25. september 2011 Skriv lister og ta rundturer nå og se deg ut hva du skal ha. Så har du løpet klart når du får penger. Jeg har brukt hardbagen til vogna som seng de første ukene med mine. SÅ det eneste du trenger fra starten av er vogn, bilsete hvis du har bil, stelleplass (stellematte fra IKEA koster vel hundrelappen), krem, bleier og klær.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #22 Skrevet 25. september 2011 Ville bestilt vogn nå, mulig leveringstid.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #23 Skrevet 25. september 2011 Hva med å svare litt skikkelig HI? Sur og gretten som du er. Selv om alle ikke får med seg alt og ikke vet hva alle stønadene er så trenger man ikke å kalle dem lite intelligent og dust. Har svart deg hyggelig lenger opp her, men skjerp deg!
Gjest sug lut Skrevet 25. september 2011 #24 Skrevet 25. september 2011 Det klarer du. Dessuten er det ikke stort du trenger som du ikke kan få gratis om du vil, rent bortsett fra bleier. Folk er mer enn glad for å bli kvitt baby-utstyr. Og med jula rett etter termin ordner du resten. http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/resultat?sort=1&CATEGORY/MAINCATEGORY=68
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #25 Skrevet 25. september 2011 Hehe.. Ta deg en pille da! Du er jo ikke helt god i hodet ditt om du regner svar som "hvordan skal du forsørge ett barn med den inntekten?" hyggelig.. Og ærlig talt, du framstår faktisk som lite intelligent om du aldri har hørt om overgangsstønad, ei heller klarer å lese forskjellen på foreldrepenger og overgangsstønad, som jeg nevner i to forskjellige setninger i hovedinnlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå