Gå til innhold

Dere som har barn som går på idrett hver uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere en kalender dere skriver inn "pia håndball" "ole fotball" på feks onsdager osv.. mine to barn har begynt på turn på tirsdager, og når vi kjører hjem så spørr de alltid om vi skal på turn i morgen også, da sier jeg at det er en uke til, men de har ikke begrep hva 1 time eller hva 2 dager eller hva 1 uke er..de er 5 og jenta blir 4 i nov...trenger tips i hvordan jeg kan lage en kalender som jeg kan vise barna min at hver tirsdag er det turn....at jeg laget et symbol som vier at tirsdager er det turn...håper dere skjønner hva jeg tenker på? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en på 4år som går på svømming hver tirsdag og han er veldig klar over at når det er tirsdag, så er det svømming. Hvis han feks spør om det er svømming i morgen også på vei hjem fra svømmingen, så pleier vi å si at nei, svømming er jo på tirsdager og i morgen er det onsdag, så kommer torsdag, fredag, lørdag, søndag, mandag og så er det tirsdag igjen og da er det svømming igjen og så skjønner han hvertfall at det er veldig lenge til.

Skrevet

Har en stor familiekalender på veggen ja, men det er ikke for at ungene skal lære dagene...

Vi har fire barn og uken er fylt opp med allverdens aktiviteter, vennebesøk, bursdagsselskaper, tannlegetimer osv, så kalenderen er der for at mamsen ikke skal bli tullete i hodet ;)

Skrevet

kristin1974

har du laget kalendern selv eller har du kjøpt den i bokhandel, hvordan ser den ut ???

Skrevet

Har kjøpt den i bokhandelen og den er like stor som to A4 sider. Da står alle månedens datoer loddrett også er det 5 kolonner vannrett så det da egentlig kan være en kolonne til hvert familiemedlem.

Vi bruker en kolonne til å skrive mine jobbvakter siden jeg jobber turnus, og en kolonne til hva vi skal ha til middag. De siste tre kolonnene fylles meg aktiviteter og andre ting som skal skje. Er helt avhengig av den kalenderen :)

Det kalles en familiekalender, og de finnes i flere utgaver. Noen har bare en uke, andre har to uker og versjonen vi foretrekker har hele måneden synlig på en gang. Nå i månedskiftet september oktober kommer 2012 kalendrene på plass i butikken, så løp og kjøp...

Skrevet

Datteren min går på turn på mandager og svømmer på onsdager. Hun har nettopp fylt 5 år og er veldig klar over at det er mandager som er turn og svømming på onsdager. Hender hun spør meg om hvor mange dager det er til og da viser jeg på kalenderen.

Skrevet

Kristin1974

Den kalenderen høres flott ut :) tror jeg må gå å kjøpe en slik for 2012 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...