Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Det er farlig,for det kan sette seg fast i halsen..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 All mat kan sette seg fast i halsen, så lærdommen må være at man må slutte å gi barna mat!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #3 Skrevet 25. september 2011 Trolleri?? Småttisser kan sette alt mulig i halsen...hehe.. Min datter fikk ihvertfall vaffel fra hun var rundt 1 år gammel.. og d har ikke vært noe prob.. Men leit om du har hatt en fæl opplevelse med dette:( Håper det gikk bra...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Ja det er skummelt! No Troll here!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 samme med hveteboller.. det blir deigaktig når det blir bløtt, men jeg har bestandig gitt barna mine det, men har fulgt med når de har spist det
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 ............og hva er en småttis da?? 6 måneder eller 3 år?? Uansett alder er det vel enda mer viktig at noen er med og passer på at det blir tatt små smaksprøver til å begynne med.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 del opp i små biter = ingen problem
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Ikke greit å la de stappe en hel vaffel i munnen om gangen nei, men det gjelder jo også boller, skiver og det meste egentlig. Er de veldig små kan de få i mindre biter, og større barn må man se etter. Er mer redd for druer, rosiner o.l.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Vaffel, pannekake og hveteboller er av verstingene.... Men det går som regel helt bra Jeg har barn som har satt absolutt alt i halsen, og måtte sitte ved siden av meg ved bordet, slik at jeg fikk dunket i ryggen ved behov...... Og dette er ikke tull, heller. Og så har jeg et barn som ALDRI har hatt problemer med det samme. Ikke en eneste gang har der vært problemer der. Men pass på!!!! hehehe.... Så ALT kan sette seg! Pass på at barna ikke får fast føde før de er minst over 4 år!!!! For før det, så kan det være at dere må ta Heimlich-manøveren
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #10 Skrevet 25. september 2011 Ikke fast føde før de er minst 4 år??? Hvor har du det fra?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 Det er derfor de sier at hveteboller og vaffler er det værste man kan servere på barnebursdager. fordi det limer seg fast og kan sette seg fast i halsen. når småttisene løper rundt med hveteboller og vaffler kan det bli skummelt. men hvis man har overblikk når mini spiser en vaffel går det nok greit. trenger ikke stappe inn alt på en gang. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå