babyønskenr4 Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 hei! lurer på om jeg er egoistisk hvis jeg har lyst på 4 barn?? el gal kanskje?? har barn på 5,4 og 9 måneder fra før. hverdagen er jo hektisk, men føler at det er plass til ett lite nurk til, mannen min har ikke veldig lyst da. vi hadde ett utfordrende svangerskap og en dramatisk fødsel sist, så trodde aldri jeg skulle få lyst på en til. og har sliti med bekkenet alle 3 gangene.men jeg ønsker det virkelig, og kjenner jeg blir trist ved tanken på å ikke få det som jeg ønsker. økonomien har jo vært litt trang nå i permisjonen, men jeg er villig til å ofre litt for å få det jeg ønsker. noen som eventuelt har noen tips/råd el for og imot argumeter for å få el ikke få.
Underveis --> Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 For meg er økonomien det største argumentet. Dersom du ønsker en til, så ville jeg opparbeidet meg en bedre permisjonlønn enn det du har nå før evt 4. mann kom. Det er ikke så dyrt med en baby, men de blir tenåringer til slutt også, så man skal ha pengene til det!
babyønskenr4 Skrevet 25. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2011 takk for svar=) ja, økonomien har veldig mye og si, tror det er det som gjør at mannen min ikke er helt sikker på om han vil. jeg har jo lyst til og studere også, det kan jo bli vanskelig med så mange barn, 4 er jo mange, men jeg ønsker dette virkelig. skal snart begynne og jobbe igjenn nå, så da vil jeg jo opptjene meg en bedre permisjonslønn enn hva jeg ville fått hvis jeg skulle fått 80% av 80% igjenn. vi har jo helt nytt hus også, det er dyrt!!! jeg har nemlig lyst til og bli gravid i høst, for jeg vil ha samtidig med venninna mi som nettopp har funnet ut at de er på vei med nr 3. 4 barn er mange herregud er dette helt galskap el er det mulig???
Gjest Madolyn Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Det er absolutt mulig med 4 barn Men jeg hadde ALDRI gjort det hvis ikke mannen min ønsket barnet like sterkt; man er jo faktisk to om det Man vet tross alt aldri hva man får; det kan være et barn med spesielle behov som f eks Downs eller andre ressurskrevende behov, eller plutselig ble det tvillinger, osv... Man vet faktisk aldri. Også vil man jo gjerne gi oppmerksomhet til de 3 som allerede er der, og som sikkert vil gå på 3-4 (dyre) aktiviteter hver etter skoletid hver uke, som trenger leksehjelp, som vil ha merkeklær, som kanskje må holdes ekstra styr på i ungdomstiden, som kanskje trenger økonomisk hjelp i fremtiden, osv osv. For ikke å snakke om at man kanskje ønsker å reise på ferier både med og uten barn (barnevakt til 3 barn er kanskje allerede en utfordring?), for ikke å snakke om at 4 barn kanskje tilsier både større hus og større bil? Lykke til uansett valg, men husk at mannen din virkelig må være ombord med dette, for som du selv sier - det blir hvertfall ikke lettere med enda et barn
Eurecaღmed spireღ Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Det er ikke egoistisk å ville ha 4 barn! Man kan angre på de barna man ikke fikk, men man angrer ikke på de barna man har fått. En økonomisk utfordring vil det nok bli, kanskje dere må ha ny bil, flere rom i huset el lignende. Men man kan også klare å knipe inn på andre poster slik at det går rundt allikevel To tette trenger ikke bli så dyrt, når man har det meste av utstyr i boks. Dem kan også dele rom når dem er tett i alder:) spør deg selv og mannen på en skla av en til ti hvor lyst man har, er det 9 for deg, og det ikke betyr så mye for han, så bør han kanskje gi deg det?? Lykke til med valget.
babyønskenr4 Skrevet 28. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2011 takk for svar:) har tenkt mye i det siste, jeg elsker barn og kunne sikkert taklet ett til. hverdagen er hektisk nå, selv om jeg ikke har noen på skole enda, og bare to fritidsaktiviteter for øyeblikket. mannen min vil ikke, så tror vi holder det på vent en stund. økonomien er stram, jeg vil studere, vi måtte hatt større bil, vi har 4 soverom så de minste måtte ha delt. skulle gjerne gjort dette igjenn sammen med min venninne da, det var så hyggelig sist. men vi f¨år vente og se, kanskje jeg må håpe på et lite "uhell", he,he=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå