4barns mor Skrevet 25. september 2011 #1 Skrevet 25. september 2011 Til torsdag skal jeg til samtale på sykehuset angående planlagt keisersnitt. Noen som har vært det, og hvordan foregår en slik samtale? Får man vite der og da om man får eller ikke? Og får man dato for keisersnittet da?
Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 25. september 2011 #2 Skrevet 25. september 2011 Jeg hadde planlagt ks forrige gang, og skal ha det denne gangen også. Før samtalen hadde jeg fått beskjed om at mitt ks var innvilget, pga tverrleie (ikke så lett å få ut barnet på noen annen måte da!). Husker ikke alt vi snakket om på samtalen, men det gikk mest på det praktiske rundt et keisersnitt. Altså hvordan ting foregår, hva man kan forvente, ting som eventuelt kan gå galt og hva man skal ta hensyn til i etterkant. Fikk forresten også dato for ks på denne samtalen, men da var det også kun ca 3 uker igjen til termin. Så hadde ks 6 dager før termin.
4barns mor Skrevet 25. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2011 Jeg hadde keisersnitt sist, et hastesnitt fordi at datteren min hadde navlestrengen rundt halsen og kroppen... Så jeg vet egentlig hva jeg går til. Lurte bare egentlig på om de kom til å prøve å overtale meg til å føde vaginalt...
arth Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Litt forskjellig om du får datoen da, eller om den må godkjennes av andre også. Uansett får du vite ca. Der får du vite hva som skal skje; Innkomst, klyster, kanylesetting, klargjøring. Hva som skjer når du blir trillet til opperasjon. Som regel får du samtale med anestesilege om hvordan spinal settes og hvem som vil være med på opperasjonen, hvordan det vil bli gjennomført o.l. Og hvordan du vil være/hva som skjer etterpå... Om det ikke er enderlig bestemt om du får/ikke får KS, er det også litt ulik prosedyre om hvor mange ledd en slik søknad må gjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå