Gå til innhold

Er det flere som venter tvillinger ?


løve-78

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 13. mai og fikk vite på tidlig UL at jeg venter tvillinger.

Jeg er dessverre i en litt kjedelig situasjon der vi ikke hadde planlagt å bli gravid, min samboer er veldig "lunken" til dette og det ble ikke bedre etter at det ble konstatert tvillinger. Vi har tidligere snakket om at det snart er på tide å slutte på prevensjon, da det kan ta litt tid å bli gravid. Han er 41 år, og har ingen barn, jeg er 33 og har to jenter fra tidlgiere forhold. Jeg ønsker ikke abort, men føler meg veldig rådvill, har jo ikke lyst å ende opp som alenemor til tvillinger heller, det er en skremmende tanke.

Hva ville dere gjort i en lignende situasjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke hvor mange som er i min mage, men har ei venninne som var i samme situasjon som deg for et par år siden. Han hadde gått med på ett barn, men da ul viste to var det full krise. Forholdet hangt virkelig i en tynn tråd og hun var veldig i tvil om hva hun skulle gjøre. Både jeg og flere andre rådet henne til å beholde twinsa og hun gjorde heldigvis det. Tror nok forholdet går litt tungt i blant, men de er sammen og tvillingene er verdens skjønneste:)

Har vel ikke noen gode råd, men jeg tror jeg hadde beholdt uansett, å leve med å ha tatt bort tvillinger tror jeg ville bli ekstremt tungt psykisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble uplanlagt gravid i fjor. Fant ut at det var tvillinger.

Min kjære hadde mest lyst til at vi skulle ta abort,samtidig som han ikke ville det.

Han ville uansett ikke forlate meg.

 

I dag har vi tvillinggutter på 3 1/2mnd og forholdet til min kjære og meg er helt fantastisk :)

Har også en på 5 og ei på 3:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ul på onsdag pga. at vi var bekymret etter 2 SA. og Da sa gynekologen her ser du et egg...Og her ser du et til. Vi vart helt paff. Er det TO spurte eg???

 

Men er jo glad når jeg tenker på å få to nye barn. Det eneste som bekymrer meg er at jeg har en nydelig gutt som blir tre når de to nye kommer. Jeg har et veldig nært forhold til førstemannen min. Jeg har aldri vært borte fra han om natten, og er ikkje borte fra han om dagene heller uten om et par dager i barnehage. Han er veldig mammadalt og jeg elsker å ha det slik. Men er superbekymret for hvordan det blir med TO nye. Han kommer til å føle seg så nedprioritert... Jeg skal selvsagt gjøre alt jeg kan for å bruke mye tid på han også, men det er jo ikke til å komme bort fra at jeg blir veldig opptatt. Er det noen med erfaringer som har noen trøstende ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ingen abort, er nå i uke 9 og Samboeren min er heldigvis kommet på bedre tanker så det er begynt å lette litt, kan snakke om ting som kommer. Han skal være med til jordmor neste uke, ønsker at han skal involveres mest mulig slik at han blir best mulig forberedt på det som møter oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med dette selv, men har en venninne som i fjor fikk tvillinger. Hun har en gutt fra før, som var tre år når de ble født! Alt har gått kjempefint, han får hjelpe til og føler seg stor og flink. Hun er veldig flink til å ta seg kvelder enkelte lørdagsformiddager sammen med storebror, og tar i bruk familie og venner der det trengs, slik at storebror ikke føler seg tilsidesatt. Det går nok helt fint for deg og, denne familien er i allefall en fryd å være sammen med. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Heii :)) Jeg har også foreløpig termin 13. mai og venter enegga tvillinger :)

 

Først vil jeg si at det var fint å lese at det ser lysere ut for dere:)

 

Vi har ingen barn fra før. Vi var på ul i forbindelse med en studie i trondheim om svangerskapsforgiftning. På ul sa dem at her er det tvillinger. Min spontane reaksjon var gråt og sjokk og sa til samboeren min mens jeg lå der "Helvette, dette går jo bare ikke". Men dette snudde seg fort for min del, da jeg så reaksjonen til samboeren. Han ble overglad og bare lo. Han er tvilling selv, og syns det har vært fantastisk. Det er klart jeg/vi i stunder syns at dette er skummelt.. hva med mating, døgnrytme, amming, søvn.....? Men alt lar seg ordne. Det går seg alltid til, og uansett om man får 1 eller 2 så er det slitsomt den første tiden. Bare tanken på at de 2 har hverandre på den nære og fantastiske maten gjør meg trygg og glad. Vi kan gjerne holde kontakt og dele erfaringer gjennom PM eller mail etc.. :) Masse lykke til :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det var godt å høre lillenydelig. Jeg har hatt mange kvelder der jeg gråter for da tenker jeg på hvordan alt blir annerledes og jeg får ikkje kose meg så mye med nr 1 slik som jeg har kunnet frem til nå, men det går over etter hvert merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann, Vi venter eneggede tvillinger med termin 14. mai.

Gleder oss kjempe masse. Det at det var tvillinger kom som et sjokk med det første, men nå er vi blitt vandt med følesen og det hadde vært rart om det bare var en. Har en kjempe spennende tid i møte. Jeg har vært en del dårlig, kvalm og har ekstrem halsbrann noe som gjør at dagene kan bli ganske lange. Håper det skal gå over snart. Gleder meg masse til å kjenne liv inne i magen, er det noen av dere som gjør det allerede?? jeg er i uke 15 i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, vi har fått vite at det er toeggede tvillinger vi venter, de ligger i hver sin "sekk" og deler morkake. Er nå i uke 16 og har kjent en del liv allerede, men det går dager mellom hver gang jeg får et lite "dult" :)

Gleder oss masse til UL i uke 19, er så spent på kjønn.

 

Er sykemeldt maibarn? Da blir dagene ganske lange kan jeg tenke meg. jeg har gått ned til 70 % stilling, og det fungerer veldig bra foreløpig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt da :) Jeg jobber for tiden 40% da jeg er sykemeldt resten. Dagenen kan bli lange, men sliten til og med de får dagene jeg er på jobb. Skal på UL 7. desember. Det blir så kjekt å vite kjønn!!! :) Våre to gull er eneggede, ligger i hver sin sekk og deler morkake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg venter toeggede tvillinger. Var ivf, og satte inn to egg, men var ett stort sjokk alikevel. Jeg gråt og samboeren lo. Hehe. Vet ikke terminen, for alle regner tydeligvis forskjellig. Men idag, søndag, er jeg 14+5. inne her er terminen 17. Mai. Blir morro å følge hverandre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter tvillinger i overgangen mai/juni, men det blir jo seinest midten av mai omtrent da. Har en på snart tre år fra før og er alene, så det blir jo litt heftig:-). Trenger jo endel hjelp og funderer på hvordan jeg skal skaffe det uten å ruinere meg helt. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morro at vi er så mange som har termin på samme tid :)

Lurer litt på hvordan de ser forskjell på toeggede og eneggede tvillinger, fordi da jeg var hos gynekologen så sa hun at mine er toeggede fordi de lå i hver sin pose med skillevegg mellom... hun er ikke norsk og var ikke lett å kommunisere med.

Hvordan forklarte de at dere hadde eneggede og toeggede tvillinger? Er det skilleveggen som avgjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid med tvillinger. Har termin 8 mai. Jeg var på kontroll på sykehuset for å sjekke om det var en det var eneggede eller toeggede og fikk da beskjed om at det var toeggede for de lå i hver sin pose med hver sin morkake. Om de hadde delt samme morkake uvhengig om de lå i en eller to poser så hadde de vært eneggede.

 

Har også hørt om dette med formen på skilleveggen, men det ble aldri nevnt på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hummm nå blir det enda mer spennende å komme på UL neste uke... er jo det samme om et blir eneggede eller toeggede egentlig, men morro å vite uansett :) Er spent på om hun gynekologen har tatt feil, for det var bare en morkake å se!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Var på ul på onsdag og spurte litt nærmere om dette med eneggede og toeggede. det stemmer ikke helt det jeg sa om to morkaker=toeggede. Alt avhenger av hvor tidlig egget deler seg. Hvis det skjer innen 3 dager ligger de i gjerne i hver sin sekk med to morkaker og det kan til og med være vanskelig å se at de er eneggede etter fødselen, skjer delingen mellom dag 3 og 6, deler de som regel morkake, men kan ha hver sin sekk. Etter 6 dager deler de som oftes også sekk, etter 9 dager tror jeg det var blir de siamesiske tvillinger. Derfor kan det være vanskelig og se forskjell på eneggede og toeggede hvis de ligger i hver sin sekk og hver sin morkake, det er da de ser på denne formen.

 

Er det bare en morkake er det vel uansett eneggede vil jeg tro, for ved toeggede er det jo to egg som er løsnet og da blir det vel også toeggede med hver sin morkake.

 

Mulig dette ble litt rotete. Har du vært på ul selv og fått en forklaring og svar på hva det er?

 

(Hilsen tidligere Sara 08 :) + baby 12 :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...