Gå til innhold

I dag sa jeg til barnet mitt at

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk å straffe et barn på 4 år for å bæsje på seg......

Enkelte burde tatt seg kurs før de fikk barn....Kom det opp om morgenen, lag rutiner for barnet ditt. Ikke vent at barnet ditt er 100% avvent på den tiden.

Og uansett, man straffer da ikke et barn for å bæsje på seg. Tisse greit, men bæsje skal straffes????

Dumme nek

Ehm, min første tanke er å ikke bruke bleie på natta. Da vil det være en ekstra boster for å komme seg på do om morran. Og tisser barnet i senga, så skifter man bare på den. Bruk tisselaken og et håndkle under laken, så går det bra med madrassen.

Ungen er 4 år, den må jo ta av seg bleia og ikke bruke den før den blir tørr XD Den blir jo ikke tørr og ren hvis den kan bruke bleia. Kast alle bleier og si at nå skal dere prøve alle sammen og bli helt tørre og rene på dag og natt, og ikke lag noe stor sak utav det hvis barnet gjør i buksa av ene eller andre sorten.

For det første: kom deg opp tidligere enn barnet om morgenen og få hn på do. For det andre: slutt med bleie! Det kan nok komme ett eller to uhell men det kommer til å være så ubehagelig for barnet at det skjer nok neppe flere gang.

Å ta vekk goder gjør ingenting for barnet, spesielt ikke penger da barnet neppe forstår verdien av penger ennå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...