Gå til innhold

"Dere sparket..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt skrevet innlegg, det trengtes!

BIM er en merkelig samling av individer: Ved siden av utrolig kloke, varme, givende mennesker finnes det en samling av det bittreste, mest vonde, respektløse og uempatiske kvinner en kan finne.

Kvinner som går ut med hatiske og fordømmende uttalelser mot andre, og dette av en eneste grunn: De er så bittre på livet sitt at de bare MÅ la det gå ut over andre. "Om ikke jeg får være lykkelig, skal ingen andre heller få lov til det!"

Dessverre er det ikke mulig å flitrere dem bort, og moderatorene tillater en hel del (men kanskje ikke akkurat denne kritikken).

Breivik drepte folk fysisk. Jeg lurer på hvor mange av de vonde inne på BIM har drept andre kvinner i nød, enten fysisk eller "bare" psykisk. Vi vet gjennom "Dere sparket"-innlegget at et barn er døtt og at mora nesten fulgte etter. Det kanskje er flere døde. I hvert fall vet jeg personlig om kvinner som har søkt om støtte i sin ensomhet og fortvivelse, men som har sunket enda dypere i sitt hav av svart materia.

Selvfølgelig er alt herinne anonymt, så hurpene får aldri vite hva de har "fått til". De sover godt.

Er det noen som reagerer på mitt innlegg, vær så god, det byr jeg på.

De "gode" vet hva jeg mener, de andre kommer til å bli forbannet på meg, de tåler ikke kritikken.

Det er DEM dette innlegg vender seg til.

Og har du noe å si, send meg gjerne en email, jeg lover deg svar: send til [email protected]

Mvh Karin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojsann, jeg er enig i mye av det du sier, men jeg tror ikke det er så veldig mange døde grunnet dib-damer.

Her har vi alle et ansvar, både når vi skriver innlegg og når vi svarer. Tror nok du kan provosere noen av "de gode" som du kaller det med dette også.

Skrevet

Jeg synes fokuset har blitt helt galt! Det som er trist, er at syke mennesker tror de kan få hjelp på steder som dette. I tillegg til de mennesketypene du beskriver, sitter ungdommer som kødder, sinnslidende menn, sikkert pedofile og folk som tenner på å skade. Hvor mange ville tatt sjansen på å gå bort til første og beste person på gaten og by på hele seg selv og sin sykdomshistorie? Det nytter ikke å be anonyme nettbrukere om å bli snille. Moderatorene og de som lager sidene bør bli flinkere til å understreke at et chattenettsted som dette ikke er egnet forum for å løse alvorlige problemer. Dib/bim er for hverdagsproblemer og diskusjoner som ikke får alvorlig betydning. Å tro noe annet er pinlig naivt. Sorry!

Skrevet

Jeg blir litt nysgjerrig på hvordan det har seg at akkurat du vet hva som driver de som ikke er enige med deg? Eller hva som driver de som er ufine her inne? Hvorfor har akkurat du forstått dette? Hva gjør deg så sikker på at du har rett?

Jeg tror nemlig ikke du har rett :)

Skrevet

Unødvendig innlegg av deg....provoserende!

Skrevet

Du har en del rett i det du skriver. Og nei, kanskje er ikke dette stedet å få hjelp og trøst. Samtidig undres jeg over at folk kan bli så sinte, stygge og direkte onde i det øyeblikket man kan gjemme seg bak et nick, og til og med en anonymknapp. Dersom man ikke ser at det man skriver rammer andre unødig hardt, så kan man da ikke være egnet som småbarnsforelder? For tenk om det er akkurat en sånn ond person som er mamma til nabojenta, og jeg sender min datter til på besøk? Slikt skremmer meg.

Ja, det er lett å si ting direkte her inne, og man skal jo ha lov til å si det man mener. Men derfra til å be noen om å ta livet av seg - et menneske i dyp nød - det er mange skritt for langt. Det håper jeg at mange her inne er enig med meg i.

Når man er i nød og tenker selvmord, så er kanskje dette stedet et fristed, slik som krisetelefoner o.l., og et sted hvor man kan rope ut all smerte. Og når man da møtes med mer smerte, så kan det faktisk være med å trigge selvmord. Så man HAR en ansvar, som menneske, som medmenneske, som medlem på dette forumet.

Skrevet

8:50:

"Det som er trist, er at syke mennesker tror de kan få hjelp på steder som dette."

Mennesker er ikke nødvendigvis "syke", det holder at de har vondt i sjelen.

De søker hjelp der de føler de kan gjøre det, helst i anonymitetens skygge. Og blir tråkket på og sparket.

De som trekker ned dem vet ikke om det, så de sover godt om natten, helt fornøyd med seg selv.

"Dib/bim er for hverdagsproblemer og diskusjoner som ikke får alvorlig betydning."

Sier du det? Men alikevel er det en gravid kvinne (som vi vet om) som har prøvd å ta livet sitt. Og barnet er døtt.

Mvh

Karin

Skrevet

8:51

Vadda?

Føler du deg provosert?

Var du en av dem som sparket imens hu lå nede?

Jeg leste her på BIM for en tid siden noen som skrev: "Et ord fra deg kan forandre et menneskes liv".

DET fikk meg til å tenke... Kanskje du kunne begynne å tenke også?

Skrevet

9:19

Meget godt skrevet, takk for at du får det så pent i ord.

Skrevet

8:52

Provosert?...

Kanskje det er en grunn til det?...

Skrevet

Vi vet slett ikke at en gravid kvinne har forsøkt å ta livet sitt og at babyem døde. Her inne lyves det om de utroligste ting.

Skrevet

Jeg er selv i en veldig tøff situasjon om dagen, og livet er utrolig tungt.

Jeg delte mine tanker i ett innlegg og to her inn på dib men fikk utrolig mye stygge kommentarer tilbake. Som forumtroll, du er syk osv.

Synes det er utrolig trist. Det gjorde meg vondt, da jeg egentlig ville lufte tankene mine og gjerne håpe på at noen som har vært i lignende situasjon kunne komme med ett råd eller trøst. Når man føler verden rundt seg er tung og man føler seg alene, så er man gjerne ekstra sårbar.

Dette er nok ikke stedet hvor man kan ordne opp i store problemer enten det gjelder forhold eller andre ting, men man bør vise hverandre litt mer respekt.

Skrevet

Etter å ha lest svarene på både denne tråden og "Dere sparket henne mens hun lå nede", kan jeg bare konstatere at enkelte mennesker mangler helt forståelse og empati: De skal absolutt være stygge mot andre, uansett konsekvensene.

Det er på tide at de av oss som mener at nok er nok tar ansvar og klikker på "Klag på innlegg". Heller et trykk for mye enn et trykk for litt.

Det er vårt ansvar om noen blir dårlig behandlet!

Eller er det ikke det?...

Mvh

Karin

Skrevet

Etter å ha vært her ei lang stund, så har jeg lært meg at har man et seriøst problem så skifter man nick, og så spør man inne på skravle.

Her inne bruker jeg å sortere trådene som artige, greie nok. undrende, trollete eller gjespende.

Og ditt er bare gjespende og litt undrende.

Gjespende fordi du hiver deg på bølgen, og undrende fordi du engasjerer deg i noe du egentlig ikke vet en drit om. Du vet ikke en gang om historien er sann. For alt det du vet, så sitter det et spøkefullt troll og ler seg i hjel en eller annen plass i norge.

For at jeg skal gidde å engasjere meg i slik buhu-historier så må det bokstavlig talt være mere kjøtt på beinet enn buhu og dobbel-buhu.

En annen side, er at man godt kan ha en debatt om genrell nettikette gående her.

Skrevet

16:19

Har du ikke noe positivt å komme med?

Går hele ditt liv ut på å "Finn Fem Feil!?

Du kritiserer tråder som har fått andre å tenke etter... noe som du burdte lære noe av.

Du sprer akkurat den typen negativism som ikke samfunnet har bruk for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...