Gå til innhold

Faddere til dåpen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere ønsker kun en av et samboerpar eller ektepar er det helt greit. Altså hvis man velger å ha sin søster som fadder men ikke mannen eller samboeren er det ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ok. Vi tok også bare den ene..som faktisk er i familie. Det er så mye skilsmisse for tiden, og derfor var jeg bestemt på at sånn skulle det bli :P Mulig jeg er trangsynt, men ønsker at barna mine skal ha kontakt med sine faddere og kjenne de.

Skrevet

Men da valgte dere bare familie som faddere. For vi ønsker et vennepar til faddere i tillegg til min søster...

Skrevet

Ja, vi valgte bare familie i dette tilfellet. Men vet også om noen som bare tar venninna, og ikke samboeren liksom..

Skrevet

Vi har bare valgt uten partnere til alle våre barn. Det uansett om de er familie eller venner.

Skrevet

Litt kjipt å være den samboeren da tenker jeg...eller i allefall litt sårende å ikke bli valgt?

Skrevet

Skillsmisse kan jo ramme en selv og da..

Skrevet

Ser ut som det er vanlig da. Blir nok og velge min søster og min beste venninne og hennes kjære.HI

Skrevet

Jeg hadde aldri valgt en ut av et par til å være fadder til barna mine. Faddere er jo de som skal ta over hvis det skjer noe med foreldrene,

Skrevet

Vi valgte kun venner, ikke deres samboere/ kjærester! Fungerte helt fint for oss. Er selv fadder til min venninnes barn, det er ikke min samboer- vi følte ikke at det var ubehagelig eller noe sånt!

Skrevet

"Faddere er jo de som skal ta over hvis det skjer noe med foreldrene"

Er ingen regel som sier det. Ønsker man at faddere skal ta barna om noe skulle skje så må man skrive en viljeerklæring for det er ingen utomatikk i at faddere overtar barna.

Skrevet

og uansett om du skriver en erklæring er det ikke sikkert de får ansvaret likevel. det skal opp i tingretten. har en venninne som var i denne situasjonen nå nettopp. da var det snakk om familie også.

Skrevet

Faddere har ingen annen oppgave enn å hjelpe til med å oppdra barna i den kristne tro. Vi har aldri valgt par.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...