Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Vi skal by på drømmeleiligheten på mandag.. Vi har funnet en øvre grense, ca 200 000 over takst som vi er villige til å gi. Hvordan er det lurt å by for å vinne runden?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Om dere vet det var mange interesserte på visningen ville jeg begynt på taksten for å vise andre at dere skal ha det.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 De jeg lærte meg da vi kjøpte hus nå var: - Legg inn bud på takst, ingen selger fort for under takst, mange er fornøyd med takst. - Bruk kortest mulig frist på budene dere legger inn - Du kan godt ta kontakt med selger direkte hvis du lurer på noe - Megler er ikke din venn, selv om han/hun gjerne får dere til å føle det slik. Ikke gi noe informasjon om hvor høyt dere er villig til å gå til megler. - Ta gjerne en tlf til takstmann og hør hva han mener om leiligheten Masse lykke til med budrunden -spennede! La meg få høre hvordan det går.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Ang. rådet om å legge inn første bud på takst. Vi la inn et tilnærma skambud med korteste tidsfrist som var lov og fikk tilslag på det. Bare sånn obs obs.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Dette kommer an på hvor i landet du bor.. Vi bor i Trondheim..og har vært på mange visninger i det siste.. og tapt et par budkriger.. Her går omtrent alt 200-500 000 over antydningen.. Vi har gitt opp å by på prisantydningen..og byr du under blir du ledd av.. rett og slett.. Det er kun leiligheter med STORE mangler og feil som går til antydning.. Videre har du masse tobbleiligheter her..,og borettlag..ergo forkjøpsrett på en drøss.., og byr du ikke nok..så tar ihvertfall en av disse leilighetene foran nesa på oss... frustrerende.. Og jeg støtter meg til det å ikke la seg lure av megler... Han/hun er ikke noe venn.. i tillegg så setter de for tiden i trondheim en alt for lav antydning for å få flere på visning.. Vi ble selv litt presset (av oss selv og konkuranseinstinkt) til å by mer enn det vi syns en leilighet var verdt... Lykke til! Det er et hardt marked enkelte plasser
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #6 Skrevet 25. september 2011 Takk for svar alle sammen! Vi bor i Trondheim, så det lover ikke så bra 10.38. Da byr vi rett på takst iallefall, takk for tips! 200 000 over takst holder vel sannsynligvis ikke da HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 Hehe.. kanskje vi møtes på visning;) hvem vet.. Ja vi skal faktisk på visning denne uka og..og tenker å slenge inn 110 000 over antydning på visning.. Forferdelig å skulle være med på å presse opp prisene..men jeg ser ikke at vi har noen annen mulighet heller.. Vi har mistet flere leiligheter allerede.. Men nå spørs det jo kanksje litt åssen prisklasse dere ser i og? Vi ser på leiligheter med 2-3 soverom.. og minimum 80m2... Tror det er MANGE om beinet på disse desverre..,og ergo bud fra en annen verden.. Jeg vet jo ikke åssen det er med enebolig osv..selv om jeg har hørt at disse også går mye over antydningen:( Vi har måtte belaget oss på å se på leiligheter med en prisantydng på 300-400 000 under maksbudet vårt..for å ha en sjans.. kjipe greier altså.. Videre fikk jeg anbefalt av en megler å be om kort overtakelsesfrist om man er redd for forkjøpsretten.. For om du vinner budrunden..og f.eks setter 1 nov som overtakelsesdato og selger aksepterer dette.. og noen ønsker å bruke forkjøpsretten sin. (f.eks borettslag eller tobb) så må disse ta denne overtakelsesdaton også.. de kan ikke endre den. Og det er jo ikke alltid at folk takler en veldig kort frist;) De må jo gjerne selge det de har selv.. osv.. Lykke til oss begge to! =) håper vi treffer jackpot snart..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Også avhengig av hvor du bor 11.32.. vi har prøvd d og vi.. i Trondheim.. men når du byr 5000 kr..,og den andre/de andre slenger på 40000 -60000 så hjelper det fint lite... og man drar bare ut det uugåelige.. Jeg gidder ikke by mindre enn 20-30 000 ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #10 Skrevet 25. september 2011 Korfor by som fan når du kan ligge og lure med 5000 kr kvar gong. Er du redd for at du ikkje får den fordi ein byr så lite.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2011 #11 Skrevet 25. september 2011 Altså.. det handler jo om flere ting..men når den andre slenger på 40 000 hver gang..så forstår du jo raskt at de kommer til å ta den uansett..om du kun byr 5000 om gangen.. I tillegg så ihvertfall ikke jeg muligheten til å sitte å ringe megler 20 gang i budrunde... Man har jo ting man gjør på dagtid.. Når vi la inn en økning på 20 000.. og de andre 40-100 000..så ringte vi fortsatt ti ganger.. er ikke bestandig like enkelt.., Men dette får jo være opp til hver enkelt.. Men slik det hr vært i Trondheim i d siste..så er d jo ikke noe poeng.. rett og slett.. da får man heller slenge på 5 og 5 tusen når man nærmer seg maksgrensen sin..for dit blir du presset uansett...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #12 Skrevet 28. september 2011 Vi vant budrunden Bydde først rett på takst, så var det noen som bydde 50 000 over oss, så bydde vi 50 000 over dem, og da ga de seg! Så vi er strålende fornøyde! HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #13 Skrevet 28. september 2011 Gratulere:D:D Vi vant også i dag faktisk;) Hilsen hu andre som bor i Trondheim Men vi må vente å se til i morgen om en av 3 stk tar den på forkjøpsrett! =) Gikk for litt over 200 000 kr over antydningen...
Anonym bruker Skrevet 29. september 2011 #14 Skrevet 29. september 2011 Gratulerer så mye, HI! Så kjekt! Da vi kjøpte huset vårt var det med 5.000 over siste bud. Det var ei seig og lang budrunde med små hopp, endte på 80.000 over takst. Hilsen 23:35
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #15 Skrevet 30. september 2011 Gratulerer Var det noen som tok den på forkjøpsrett?? Jeg har en liten anelse på hvilken budrunde dere vant, siden min samboer hadde meldt sin interesse for den leiligheten, og fikk oppdatering om budrunden. Dersom det stemmer blir vi nesten naboer HI
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #16 Skrevet 1. oktober 2011 =) Hei igjen.. Nei ingen tok den på forkjøpsretten;) Stod to på lista.... Men begge trakk seg! =) Er SÅÅÅÅ happy! :D Hehe... ja det kan hende det;) Dette gjelder ihvertfall en leilighet i brundalen! =) Bydde dere på den andre? (vi var på visning på den og..med peis) Så nå blir det innflytting i desember! =)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #17 Skrevet 1. oktober 2011 Byde 5000 kvar gong til jeg sjønte vi var 2 igjen. Fortsette med 5000 heile veien og fikk det. Dei bydde vilt og jeg barre 5000 og det irriterte dei som berre det. Har snakka med dei i ettertid og dei følte dei hadde null kontroll på slik budrunde.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #18 Skrevet 1. oktober 2011 Gratulerer :D Vi skal flytte til Brundalen vi også. Ikke i blokkene, i et av rekkehusene bortenfor. Vi bydde ikke på noen av blokk leilighetene, men hadde gjort det om vi ikke hadde fått rekkehusleiligheten Den er litt mindre da, 70 kvm og to soverom. Men det holder for oss i noen år iallefall Vi skal flytte inn i november. 11.11.11 faktisk hehe
Sussa85 - snart 2? Skrevet 1. oktober 2011 #19 Skrevet 1. oktober 2011 Så gøy! =) Ja det er jo i grunn nok d..vi har jo sett på leiligheter på den str vi og.. Men blir nå vårt 2 barn..så er greit med litt plass.. Var du gravid eller har du fått barn nylig? Signerer med nick denne gangen jeg! =) Så vet du hvem jeg er.. Har ei datter på 3 år.. og venter en gutt i januar! =) Blir jo nesten naboer! =)
studentmamma til gullgutten Skrevet 1. oktober 2011 #20 Skrevet 1. oktober 2011 Skjønner godt at dere vil ha litt mer plass når der snart har to barn, ja. Jeg har en gutt som blir 1 år i november. Gutten din blir jo bare ca 1 år yngre enn min gutt, så de kan jo bli gode lekekamerater i nabolaget etterhvert
Sussa85 - snart 2? Skrevet 1. oktober 2011 #21 Skrevet 1. oktober 2011 koslig ja! =) Ja det kan godt hende ja;) Jeg er og student forestn! =) Studerer til å bli førskolelærer..er 26 år..
studentmamma til gullgutten Skrevet 2. oktober 2011 #22 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg sendte deg en privat melding jeg, Sussa85 -snart 2?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå