Gå til innhold

Dere som har fått dekket mageplastikk etter graviditet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå gravid med nr to, jeg fødte første for vel ett år siden. Etter første fikk jeg veldig mye heng nederst i magen, det henger nedenfor skrittet. Jeg forventer ikke at situasjonen skal bli noe bedre etter nr to, og siden dette er siste graviditeten min, har jeg begynt å tenke på mageplastikk.

 

Er det "nok" at jeg har henget som henger så langt ned, eller må jeg ha tilleggsproblemer for å få det dekket?

 

Hvordan var det med dere som fikk det dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at du må vente litt lenger før de tar den beslutningen. For det tar uansett litt tid før huden trekker seg helt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :) nå har jeg født min 2 gutt for 4 mnd. siden, å det er den siste.. har mye ekstra skinn, å magemusklene er glidd ifra hverandre..

Legen min skal søke meg til opperasjon når jeg har trent enda litt, å fått sterkere magemuskler.. hun var sikker på at jeg kommer til å få det dekket :) du MÅ ikke ha tillegsproblemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer overhodet ikke, 23:47

 

Jeg var til konsultasjon i går, og har "bare" et lite heng. Ingen tilleggsproblemer annet enn at magen ser ut som skrukkete kreppapir. Legen sa ingen ting om at jeg måtte ha eksem eller sopp. Har bmi på 22, så den var også grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar! :)

 

Hva er anbefalt BMI før en opererer? Er det noen anbefalt grense mtp tid en bør vente etter fødsel?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.28

Ja det synes jeg virkelig er merkelig, for rikstrygdeverket har strammet kraftig inn på hvem som får dekket bukplastikk. Har du vært hos plastikkirurg eller bare hos fastlegen?

 

Da jeg tok min var det krav om heng på mer enn 3 cm og tilleggsplager, og dette kravet gjelder fortsatt, men det er noen leger som er mer snille enn andre.

Hvis dere tar et søk, vil dere se at mange får nei om dagen pga av at de ikke dekker kriteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk dekket slik operasjon. Hadde heng etter KS. Måtte være normalvektig så jeg slanket meg 4 kg. Jeg ble svett under henget, det var tilleggsproblemet mitt. Hovedproblemet var at jeg følte meg uvel og det så ille ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en klinikk i Drammen, ikke hos fastlegen. De nevnte ingenting om tilleggsplager. Bare undersøkte meg og tegnet og forklarte. Har bare et lite heng når jeg står, men om jeg sitter er det myyyyye heng :(

 

Vet ikke om jeg skrev det i svaret over, men jeg har født 4 barn, så huden på magen har veldig lite elastikk igjen. Jeg kunne gått i 1-2 tommer i bukselinningen hadde det ikke vært for magehuden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også operert der, og det er nok mulig at legen har sett litt mellom fingrene på kriteriene;-)

Hadde du oppsøkt en klinikk i Bergen, hadde du garantert fått nei.

 

Hvem skal operere deg om jeg kan få spørre? Lars opererte meg i min tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik operasjon i 2009 etter min nr 2. fikk dekket dette. måtte slanke meg 5 kg slik at resultatet skulle bli best mulig. jeg hadde ikke store henget, men mye strekkmerker som ikke ville trekke seg sammen og magen var litt skeiv og veldig stygg. jeg hadde ingen tilleggsplager som mange her nevner. jeg ble operert på en privatklinikk i trondheim. gikk til legen i oktober, konsultasjon på klinikk i november, og fikk operasjon 1.mars. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som ble operert i Drammen og hun fikk det dekket.

 

Hun hadde ganske mye ekstra hud, men det hang definitivt ikke under skrittet altså. Men hun hadde også ganske mye bollemage siden magemusklene hadde glidd så langt fra hverandre, tror hun hadde en glippe på mellom 4 og 5 cm som de sydde igjen.

 

Hun ble anbefalt å vente til 1 år etter fødsel, men hun valgte å vente nesten 2 år siden det jo er en ganske lang periode etter operasjonen du ikke kan løfte osv på de barna du har hjemme. Hun ville vente til ungene var store nok til å nesten forstå at hun ikke kunne bære dem fordi hun hadde vondt i magen osv. Hun var 100% sykemeldt i 4 uker, man må ha litt lenger sykemelding om man har en fysisk hard jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Stubberud ja. Han er en dyktig lege. Han fjernet skjoldbruskkjertelen min dengang han jobbet på Drammen sykehus.

 

Arret mitt ser ikke ut, men jeg danner kelloider, så det må bare være som det er. Har allerede tatt en arrkorrigering av halve arret, og det gikk bra en uke, og så gikk det infeksjon i deler av arret, og det ble dannet lommer. Så det får bare se ut som det gjør nå. Det klør iallefall ikke lenger, så arrkorreksjonen var ikke helt forgjeves.

 

Husk å bruke teip på arret lenge, og en stram body. Jeg fikk ikke beskjed om det, men det er visst regelen nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar :)

 

Jeg går da ut fra at jeg også får dekket det. Jeg er plaget med eksem ellers, så det er nok bare et tidssprøsmål før det vil utvikle seg eksem under "posen" hvis den får bare henge der uansett. Men nå er jeg jo gravid, så den er noe strammere, men er ganske godt heng nå også.

 

Da planlegger jeg å komme meg i normalvekt og vente ca ett år før operasjonen (jeg trenger nok ett år å komme meg ned igjen uansett).

 

Hvordan er det mtp løfting osv postop? Mannen min er sjømann, så jeg er alene med barna 4 uker av og på. Hvis operasjonen blir idet han kommer hjem, vil jeg kunne være i stand til å ta meg ok av barna når han da drar etter 4 uker, tror dere?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å ta ungene helt alene før det var gått 6 uker, tok BP, fettsuging av midje og sydde sammen magemuskler. Har hatt to KS, men dette var MYE mer smertefullt enn KS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...