Gå til innhold

Jeg er alene med jenta vår helt til mandag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen har vi ingen planer og har heller ingen venner som det passet å møte imorgen. Så hva skal vi finne på, jenta mi og jeg? :(

Føler meg så ensom når mannen er ute på reise, synes det er kjempefælt å være alene. Dette vet han såklart om, og han prøver å ikke reise bort så altfor ofte, men av og til må han pga jobben.

Men uansett, hva kan vi finne på imorgen da? Noen som har forslag?

Jenta er forresten 2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er alene HVER dag jeg med min toåring ( alenemamma) og i helgene er vi mye alene bare jeg og henne. Lekeplassen f.eks? Gå tur med vogn? Ta henne med i parken? mange muligheter du..

Skrevet

Men her har de meldt kjempemasse regn og vind :(

Hadde ikke tvilt et sekund hadde været vært litt bedre.

HI

Skrevet

Dra ut på tur, shopping i Sverige hvis dere ikke bor for langt unna, bak noe, lek ute...

Skrevet

Seriøst??

Blir sjokkert over voksne folk som er så til de grader avhengige av andre for i det hele tatt å fungere.

Trill dere en tur, dra til en bhg å leke, gå tur i skogen, dra i svømmehall, bak boller osv.

Skrevet

Bruk haue! Hva med litt initiativ? En tur på lekeplass eller skog eller NOE...

Skrevet

Jeg er vant til å være mye alene med barna, vi gjør stort sett alt uansett om han er hjemme eller ei. Turer i skauen, på fjellet, på sjøen, til byen eller en eller annen aktivitet. Enten med venner, familie eller oss alene.

Man MÅ heller ikke finne på all verden, hva med å feks bake boller, så tar dere med boller og kakao som niste og spiser det ute hvis det er pent vær. Er det ruskevær så kan dere feks lage hytte inne, barna mine elsker sånt. Jeg pleier å slå opp et lite iglotelt på stua av og til, så får barna overnatte der.

En 2åring vil også ha glede av å male, klippe og lime. Vær kreativ.

Skrevet

Jeg er alene med to hele tiden.. Og vet du hva? Det går helt fint... Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær... Vi er ute nesten uansett... Det er kjempe gøy å gå ut å hoppe i dammer, for så å gå inn å drikke kakao og spise nylaget bolle :)

Skrevet

Bake, male, perle, klippe, lime, spille??? Du trenger da ikke en mann for å kunne aktivisere deg og barnet ditt?

Skrevet

snufs og huff! Stakkars deg!

Seriøst?! klarer du ikke å tenke på noe å gjøre med barnet ditt uten mannen din eller vennene dine? Da synes jeg du virker noe tiltaksløs.

Jeg er mye alene med barna fordi mannen jobber turnus, og vi klarer oss helt fint. Vi har ikke bil engang, men kommer oss ut for det. Om vi ikke kommer oss ut har ikke barna vondt av en dag inne heller, det er masse vi kan finne på her. bake f.eks. Forresten så synes barna (også to år) det er kjempe stas å hjeloe til med husarbeid, så du har en gyllen anledning til å få gjort unna litt vasking i skuffer og skap. Gi henne en egen bøtte og en klut!

Hadde jeg vært alenemor så hadde jeg ledd av dette innlegget!

Skrevet

Neimen, stakkars deg, må du være alene med jenta di en hel dag. Det var jo veldig synd.

Skrevet

Jeg er alenemor, og JA - jeg ler meg fillete. Stakkars HI! Haha :D

Skrevet

Herregud, ta deg sammen!!!!! G-sus!!!!

Seriøst, skjerp deg! Aldri hørt makan til tafatthet. Er du ikke voksen? Du greier vel å aktivisere barnet ditt en helg? Hvis ikke kan man da nesten ikke ha barn. Mannen her reiser til tider bort 1 mnd av gangen på lengre utenlandsreser osv., men det går da helt fint.

Skrevet

......... en smule hjelpesløs, er du ikke?

Skrevet

Her er vi alene for tiden vi også, og har planer om å dra i svømmehallen i morgen. Det synes ihvertfall min jente på 2 år er kjempe morsomt.

Og drit i alle de stygge kommentarene. Vi skjønner alle at det ikke er morsomt å være alene med barna når man ikke har noe å finne på. Selvsagt er det forskjell på noen dager og hele tiden, men ingen skal kunne fortelle andre at de ikke får lov til å klage noen ganger.

Skrevet

Gå ut likevel. Barn elsker vann! Sikker på at jenta di også gjør. Ha en god dag.

Skrevet

Jeg husker at jeg slet litt selv de første gangene jeg sto der alene med snuppa over mange dager. Jeg er nemlig velsignet med en barnefar som er veldig flink til å bruke helgene flittig med snuppa, mens jeg får gjort unna både jobb og husarbeid.

Men jeg fant ut at det som regel var lite som skulle til likevel. Noen ganger tok vi med matpakke på piknikk, enten rett ute på trappa, eller rett rundt hushjørnet. Det var knakende festlig. :) Og så bygde vi hytte på de rareste steder i huset, helst under tørkestativet i stua. Og til slutt ble Pippi og Drømmehagen kosestundene hun bare ville ha med meg. Åh, det var tider det, med en to-åring på fanget som oppdaget gledene ved sang og musikk på TV. Mmmm... :D

Jeg har nå vært alene hjemme med snuppa i over en uke, og er glad for at jeg ikke er alenemor til vanlig. :) Men vi har kosa oss masse med rosa vafler, perler, saks og papir, My Dough, kafebesøk og sykkelturer og Mamma Mia på full DVD-guff. Hehe.

Kos deg masse med prinsessa di i morra. :)

Skrevet

Hei, som andre her har foreslått kan du bake boller eller lage vafler eller noe annet, det synes vår toåring er morsomt, i hvert fall å spise det når det er ferdig. ;) Hvis det er skikkelig dårlig vær, er det jo også lov å se litt på TV, du har kanskje en film eller noen barneserier liggende?

Og blås i alle de teite kommentarene du har fått - jeg synes også det er slitsomt å være hjemme alene med toåringen i helgene. Vi får heller tenke at vi er heldige som har flotte pappaer som vi savner når de er borte. :)

Skrevet

Føler med deg.. Det kan blir lange dager noen ganger når jeg er alene med treåringen min over flere dager. Blås i de dumme kommentarene til folk.

Vi oppsøker lekeplasser der det er andre barn, drar i svømmehallen, på lekeland, kakao og vafler i sekken å drar ut til kysten på tur. Drar på ponniridning hos noen venninner, drar på kafe, bygger verdens lengste togbane eller vasker vinduer :P

Skrevet

Kan man virkelig ikke lufte tankene sine om noen ting før alle hopper på en?? Her er det mange som ikke har evnen til å sette seg inn i andres følelser altså. Mangel på empati faktisk. Selv om mange av dere andre syns at dette er en bagatell så er det ikke det for HI og da bør vi respektere det! At det går an!!

Du har fått mange fine forslag her ser jeg. Bake, male, tegne , klippe, lime. Bak boller og gå en tur ut i ruskeværet, når dere kommer inn så kan dere spise boller og kanskje lage kakao?? Det er en hit her i huset ;))

Klem fra meg.

Skrevet

seriøst, HI?? Er du voksen? Klarer virkelig ikke en voksen person være alene?

Mannen din må synes det er slitsomt med et så lite selvstendig person rundt seg, for det er det du virkelig er!!

Skrevet

Gå legg deg igjen 08.34- må være slitsomt å være rundt deg som er så negativ.

Skrevet

Det var jo ikke lenge å være alene med ungen, nyt det heller.

Vil dere ikke ut kan du jo se film med henne, tegne med henne, lese bøker, leke med noen av lekene. Og så synes jeg du kan dra på dere noen skikkelig gode klær å gå en liten tur likevel, det blir så uhyre godt å komme inn igjen, lage noe godt å spise, kakao kanskje? Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær og det gjelder virkelig i barns verden så det er kun de voksnes latskap det står på når de sier det er så dårlig vær til forslag om å gå ut en tur.

Skrevet

Ut på tur!

Regnvær er helt topp!

Ha med kakao på termos og "bensin" i lomma så blir det bra!

Spise kan dere gjøre under et grantre f.eks. - veldig spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...