Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Heisan, Jeg har 60.000 i inkasso og en betalingsanmerkning. Har nettopp fått innvilget dagpenger (etter lang, lang tid uten noen form for inntekt). Jeg lurer da på om noen vet følgende: Kan jeg ta opp lån i en bank for å refinansiere gjelden min? Er dagpenger sikker nok inntekt for banken? Jeg vil så klart bruke en kausjonist (samboeren min), og han eier et hus med mer verdi enn lån. Noen som vet litt om dette? Takker for eventuelle svar
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Dapenger er ikke sikker nok inntekt. Rett og slett fordi dagpenger ikke er stabil - en dag vil de jo ta slutt. Men jeg tror du allikevel kan få hjelp om samboeren din vil stille opp, men da ligger ikke dagpengene i grunn. Det beste og billigste hadde vært at han tok opp lån (på huset) på sitt navn - og du betalte tilbake med dagpengene. Tror banken kan bli skeptisk til deg - han vil jo lett få lån.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Ok. Takker for svar Da får vi diskutere saken nærmere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå