Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 Etter å ha hengt her inne noen år tilsammen, er jeg skremt over hvor mange 17-20 åringer(+ - noen år) som ønsker seg baby på det jeg vil kalle tynt grunnlag. Fryser litt på ryggen når jeg leser innlegg som: vi har vært sammen i 2 mnd og vi ønsker oss så sårt et kjærlighetsbarn..." Sier ikke at disse jentene ikke kan bli gode mødre, men synes det gir en pekepinn på at de kanskje ikke er modne nok....
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Temmelig sikker på at langt over 90 prosent krever overgangsstønad innen ungene er ferdig i barnehagen, og har et liv med mine, dine og våre idyll forran seg resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 Tror ikke det er spesielt vanlig! Det er liksom bare de få særlig interesserte som henger her inne.. Da jeg var 18-20 drømte jeg om å se hele verden, få en god utdannelse, en god jobb og finne kjærligheten! Barn var nokså fjernt fra tankene :-) Men enig, grøsser når jeg ser det!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 Enig med deg 18.57, slik var jeg også i yngre dager. Leve livet. Har bestandig visst at jeg ville være "voksen" før jeg fikk barn, mulig det er fordi jeg har 6 yngre søsken....
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Er jeg en av de? Er snart 23 år, og har ett barn. Har vært sammen med pappaen til barnet i fem år. Fire år da barnet ble født. Vi er begge studenter, men jeg er snart ferdig med utdannelsen.. vi klarer oss helt greit økonomisk, barnet vårt eller vi mangler ingenting.. gjør alt jeg kan for barnet mitt! Jeg synes også det er drøyt med de som ønsker seg barn etter så kort tid, vet de i det hele tatt hvordan det er å bo sammen? Jeg tror de kun det som er kos, ikke alt som er slitsomt og vanskelig.. Jeg tror det egentlig kommer litt an på hvor moden man er, ikke alder.. så klart er det tidlig å få barn når man er 17, men en på 25 kan faktisk være vel så barnslig.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #6 Skrevet 24. september 2011 Joda, de på 25 kan være like barnslige, men tror de fleste får litt mer livserfaring og modenhet etterhvert. Som gjerne er avgjørende for hvor godt de takler et samboerforhold, småbarnslivet, økonomiske opp og nedturer. Synes også det er "umodent" å bruke store ord om hvor fort de forventerå bli gravide. Ønsker oss så sårt..er en setning jeg ofte har lest, og det etter 1-3 pp. Sårt ønske synes jeg er mer på sin plass for alle de som sliter, har prøvd ei stund eller har opplev SA og MA, de har jeg mer forståelse for! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå