Gå til innhold

En smule i tvil, hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten case jeg trenger hjelp med:

Jeg går på P-piller. (yasminelle), En uke ut i nytt brett glemte jeg en pille fredag kveld. Jeg tok en pille lørdag kveld, en søndag morgen og en søndag kveld. Hadde sex Søndag kveld. var 4 dager etter jeg begynte på brettet. Altså ca. 4 dager etter mens.

Plutselig har jeg fått det for meg at jeg kan være gravid...

Jeg er svimmel, små kvalm og har ømme pupper. ( helt sikkert bare noe jeg har fått på hodet) Allikevel er dette spørsmålene mine:

1: Hvor kjapt etter befruktning kjente dere tydelige tegn på graviditet?

2. Burde jeg droppe å ta flere p-piller i denne omgang i tillfelle jeg er gravid... selv om jeg egentlig ikke tror ( eller håper) jeg er det. Og hva kan skje med ett eventuelt foster om jeg ikke kutter p.pillene de neste 2 ukene?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir bare gravid ved eggløsning. Så nei - du er ikke gravid nå.

Skrevet

Forsett med pillene, for dersom du er gravid så er det så usannsynlig at fosteret tar skade av det. Husk at mangen har blitt gravid når de har gått på p-pillen, og ikke funnet det ut før etter 2 mnd f.eks..

Men om du dropper pillen, så er det jo risiko for at du kan bli gravid nå. Bare vent å se om mensen kommer, eller ta en test om en uke.

Skrevet

Vel NN 17.22.... Jeg sjekket kalkulatoren på barn i magen. Der skulle en skrive inn første dag av siste mens.. altså 7 sept... da kom svaret opp som dette :

Eggløsning finner sted: Wednesday, September 21, 2011

Din fruktbare periode er: Sunday, September 18, 2011 - Friday, September 23, 2011

Så i mine øyne (og nettet sine øyne) ser det utfor at jeg faktisk kan ha ett ør lite problem. SÅ over til spørsmålene:

Hvor tidlig kjente dere tegn?????

Skrevet

Jeg ville tatte n graviditetstest om en ukes tid uansett om du fikk mensen eller ikke. På p-piller får man nemlig kunstig mentruasjon, og den kommer med stor sannsynlighet også dersom du er gravid og fremdeles går på p-piller.

Det er mange som har funnet ut at de er gravide sent i svangerskapet fordi de hele tiden har hatt "mensen" mens de har brukt pillene. Sjekk om du er gravid så snart som mulig, sannsynligheten for at man blir gravid utenfor livmoren er nemlig større når man har blitt gravid på p-pillen. Nå vet jeg ikke om dette gjelder yasmin, men det gjelder bl.a. cerazette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...