Gå til innhold

Svigermor fra helvete?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skulle ut og feire 10 års bryllupsdag og svigermor skulle da passe vår 7 uker gamle datter. Jeg fullammer dattera så dette var første gangen jeg skulle være borte fra henne under måltider. Jeg har testet at hun tar flaske og pumpet flittig opp en god del melk som står i fryseren til slike anledninger.

 

Da vi kom hjem lurte vi på hvordan det hadde gått, og får da beskjed fra svigermor at maten jeg hadde ordnet hadde ikke sett noe bra ut så hun hadde gått på butikken på hjørnet og kjøpt mme som hun hadde gitt henne! OG hun hadde hjulpet meg med å bli kvitt den dårlige melka som hun så fint sa. Det var ikke noe galt med melka, men mm ser litt ekkel ut fryst og når den tiner, men det trodde jeg faktisk hun skjønte. Jeg hadde jo vist henne hvilke flakse hun skulle gi (står datoer på dem også).

 

Jeg ble så sint og lei meg at jeg ikke fikk sagt noe, ville ikke begynne å gråte for da får jeg høre at jeg er en dårlig mor som er så følelsesmessig ustabil, så jeg bare gikk unna sitauasjonen. Min mann betalte henne for barnepassen og mmen og fulgte henne ut men sa ikke noe på det som hadde skjedd.

 

Nå er jeg så sint og lei meg at jeg ikke har ord. Hvordan kunne hun gjøre dette? Gi jenta mme når jeg hadde melk til henne. Jeg er litt sær på det der at jeg ikke vil at hun skal få annet enn mm når jeg faktisk har mm, og det er uansett ikke svigermor som skal innnføre slikt. Det var også utrolig dårlig at hun kastet all melka som jeg har slitt med å få ut (utdrivingen er tyngre ved pumping enn amming for meg). Blir også sint på manne som ikke kunne si noe til moren sin, det blir jo jeg som må være den "onde" igjen og konforntere henne.

 

Er jeg sær og hårsår her eller var dette over streken av svigermor?

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ØØØØØh betalte svigermor for barnepass..kødder du ??

Skrevet

Ja, hun gidder ikke gjøre det gratis. Hun bruker jo bensin på å kjøre hit og hjem og bruker av sin tid så hun vil ha igjen noe for det. Hennes ord...

Skrevet

Du er forferdelig sær og hårsår. Herregud - en baby klarer fint et måltid med mme. MME er laget for babyer. Babyer lever faktisk opp på MME, de som er flaskebarn altså.

Noen babyer lever også opp på mm og mme - litt av hvert etter som det passer.

Skrevet

Okei..bare for å si det sånn: IKKE BRUK HENNE MER! :/

Skrevet

Er naturlig å føle seg litt overkjørt. Men pumpe måtte du vel gjøre uansett, for ikke å få brystspreng.

Skrevet

Det jeg reagerer på er at dere betalte henne for å passe barnet??!

Skrevet

Tydeligvis en gjerrig svigermor. Kan utvikle seg til en tråd med eksempler på gjerrighet.

Skrevet

14.47 tror du må lese alt før du svarer henne!! HUN HADDE JO PUMPET SEG FOR AT SVIGERMOREN SKULLE GI BARNET..HVORFOR SKULLE DA DEN TEITE S-MOR KJØPE MME????

Skrevet

Joda, men det er jo vist at magen deres har bedre av bare mm, det er jo DET de skal spise egentlig. Mme gir ofte små barnemager mer problemer, og hun hadde VELDIG mye luft i magen etter dette, med mye knip.

 

Men uansett. Det var melk der, klar. Hun kastet denne, kjøpte mme (på vår regning) og ga dette fordi HUN syntes det var best. Hvorfor kunne hun ikke bare gjort de vi sa? Det er da VÅR baby?

Skrevet

Nei, hadde nok ikke trengt å pumpe, hadde fint gått å gi pupp før og etter, men uansett. Alt var jo klart, hvorfor måtte hun endre på det. Jeg føler hun mener alt jeg gjør er galt, og bare MÅ endre på noe for å gjøre det liksom.

Skrevet

Ja, jeg synes også det er trist, at hun ikke med glede er med barnebarnet en kveld. Men som sagt over, hun har utgifter med dette og bruker av sin tid så hun vil ha noe for det. Hun tok jo også betalt for mme hun kjøpte og ga selv om vi hadde gratis mat klar i fryseren.

Skrevet

Reagererer ikke på dette med mme, men at hun "bruker av sin tid og kjører til/fra". Er ikke dette noe aller fleste besteforeldre hadde kost seg med?

Tenk av en bestemor å ta seg betalt for å passe sitt lille barnebarn fordi hun MÅ kjøre frem og tilbake og MÅ bruke av sin tid...

 

Har et råd: IKKE bruk henne mer..

Skrevet

Hvorfor ikke? Hun er ikke nødvendigvis en barnemishandler selv om hun er gjerrig.

Skrevet

Heh, her har vi akkurat levert jentungen til mormor og morfar fordi jeg er så dårlig. Sist uke sov hun over hos dem fra lørdag til søndag, og vi spiste alle middag hos dem både tirsdag og fredag.

Neste uke skal min mor sitte her en kveld etter leggetid mens mannen og jeg er på besøk.

Og det gjør det HELT gratis, med stor glede, de elsker det. Rimelig spesielt om man skulle tatt betalt for å få være med egne barnebarn...

 

Neste gang kan du jo likegodt betale en nabojente eller noe i den duren. De har vel iallefall respekt nok til å høre på hva du sier.

Skrevet

Helt ærlig, tror dette er et tulleinnlegg. (som sprites opp med at svigermor skal ha betaling ;)

Hvis ikke, hvorfor i all verden tar du sånn på vei for pga. ?

Ungen dør vel ikke av et måltid med mme ?

Skrevet

Kan ikke akkurat kalle henne for svigermor fra helvete. Så jeg drister meg til å si at du er sær og hårsår ja.

Har hørt om langt verre situasjoner enn dette.

Men at hun krever betalt for å passe sitt barnebarn er noe ut av det normale for en bestemor.....

Skrevet

Jeg skjønner at det er frustrerende at svigermor kastet melken. Men jeg synes du overreagerer fordi barnet hat fått et måltid mme. Jeg synes det er sært at svigermor krever betaling for å sitte barnevakt, og jeg hadde ikke betalt for mme'en hun valgte å kjøpe.

 

Synes hun på ingen måte er svigermor fra helvete. Man bør ha gjort litt mer for å få den tittelen.

Skrevet

Huff.. Altså svigermor skal ha kreditt for å ha tenkt alternativer når hun trodde at morsmelken var dårlig..men hun burde ha prøvd å ringt dere eller sendt en sms.. for å finne ut av dette.., Ikke alle barn tåler mme så veldig bra heller...

 

Videre forstår jeg godt du er fortvila over at hun kastet alt melka!! Jeg brukte omkring 40 min jeg på å pumpe ut 20!!! ML! med melk..,og d var IKKE fordi jeg hadde brystspreng.. ment til hun som kommenterte oppi her at du måtte ha pumpet deg lell.. Jeg gav opp pumping jeg..rett og slett..ikke alle får dette til..

 

I tillegg er det jo hårreisende at man skal betale en bestemor for å passe barnebarnet..hjelpes meg.. Altså..jeg er for å tilby bensinpenger..ihvertfall over lange distanser..men betaling for pass??? i vår familie passer til og med andre familiemedlemmer.. gammeltanter osv uten å skulle ha noe for det.. Mulig dette med betaling er vanlig altså.. bare jeg som ble litt sjokkert! =)

 

Om jeg hadde vært deg så hadde jeg tatt meg en prat med henne..og forklart at du ble fortvilt over melkeopplegget rett og slett.. og at du gjerne kunne tenke deg å bli kontaktet neste gang noe skulle komme opp..OM hun skal passe ungen mer..

 

Og jeg er enig i den kommentaren over her om at hun må ha gjort noe mer galt enn dette for å bli kalt svigermor fra helvete...hehe..tro meg..d finnes værre! =)

 

Lykke til senere!

Skrevet

Ville ikke tøyd strikken så langt å kalle henne Svigermor fra helvete, men jeg mener hun overkjører deg totalt ved å ikke gi babyen morsmelken du har pumpet ut, jeg husker selv alt strevet det var med å få pumpet ut noe, og de dråpene som kom var HELLIGE! Og det var svært unødvendig å helle ut morsmelken din også.

Det jeg uansett reagerte mest på var at dere betalte henne for å være barnevakt?? Herregud, skal ikke familie stille opp for hverandre uten å måtte ta seg betalt for det? Syke verden.... Kunne aldri falt inn verken mine eller min manns foreldre å krevet betaling for å passe barnebarna. Svigermor kan tilogmed kjøre (bor 3,5 timer unna) hit i ens ærend for å passe barna, og det gjør hun med glede! Aldri i livet om hun kunne tatt seg betalt for ferge, bompenger, bensin ol.

Skrevet

Først av alt så reagerer jeg også mest på at dere måtte betale svigermor for å være barnevakt!

Svigers hjelper oss hele tiden med b.vakt og kjøring og det er i tillegg mitt barn fra et tidligere forhold. Og penger har aldri vært noe tema.

 

Nei, stakkars dere!

Jeg skjønner også godt at du ble sur pga mme, når du faktisk hadde melk der. Og i tillegg så måtte dere betale for den også...

 

Jeg hadde definitivt funnet noen andre til å passe, eller evt holdt meg hjemme.

Skrevet

Tåpelig av svigermoren din. Har selv sent med mm da min egen svigermor passet mellomste da vi skulle på julebord, hun varmet melken i vannbad og ga selvsagt ungen dette. Jeg sendte også med mme i tilfelle det ikke var nok mm siden vi måtte sove borte den natten da julebordet var et stykke unna og inkluderte overnatting på hotell. Jeg brukte flere dager med pumping for å sørge for at jeg hadde nok mm å sende med ungen, frøs ned etterhvert som jeg pumpa meg tom etter hvert måltid, fikk skjeldent ut mer enn 40ml hver gang, så det var mye arbeid for at det skulle bli nok, flere timer med nitidig pumping på bryster som hadde elendig utdriving.

 

Hadde min svigermor helt ut den melken så hadde det gått en kule hett her i hvertfall. Heldigvis er min svigermor sykepleier og har såpass innsikt at hun ser verdien av dette fantastiske produktet som faktisk morsmelken vår er. Hun bemerket også mengden melk og forsto at det lå mye arbeid og tid for å få til den mengden for meg ( jeg leverte ungen med 800ml mm)

 

Hverken svigers eller foreldrene mine hadde tatt betalt for å sitte barnevakt. Svigers kjører gjerne ens ærend hit for å hente barna hvis de skal ha dem en helg, det er over 2timers kjøring en vei og både bom og ferge, krever aldri en krone.

 

Så nei, synes ikke du er sær eller hårsår overhode, jeg hadde trolig klikket i vinkel hadde min svigermor gjort noe sånt. Hun kunne i det minste latt være å helle ut melken din! Må si jeg priser meg lykkelig over å ha en så real, grei og klok svigermor som min egen er.

 

Skrevet

Går det på timebetaling?

Kjøregodtjørelse?

 

 

Hvor mye betalte dere henne?

 

Hvor var baby når hun handlet?

 

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...