Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #1 Skrevet 24. september 2011 hos andre med småbarn, og ikke gir beskjed om at de skal bort, og satser på at vi skal være hjemme hele dagen, gjør meg smårar! jeg har faktisk planer, og skal på butikken som stenger kl 2, tar 30 min og kjøre dit, og nei, jeg har ikke plass til oss alle i bilen. så med andre ord kommer jeg meg ikke på butikken, får ikke tak i de som "eier" barna, så 0 lørdagsgodt til meg og mine barn!! *sur*
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #2 Skrevet 24. september 2011 Fy fader hvor frekt! Har du ikke mobil nummer? Hadde klikka jeg da. hva om noe alvorlig hadde skjedd??
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #3 Skrevet 24. september 2011 nettet ligger nede her på 5 dagen :/
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #4 Skrevet 24. september 2011 ikke greit! Huff.. føler med deg.. så utrolig dårlig gjort.. Jeg hadde sagt det når de henter barna!!! Så får de stille med lørdagsgodt for deg og barna..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #5 Skrevet 24. september 2011 Dette har jeg også opplevd. Naboene var fæle en stund med å sende 4-åringen hit. Èn gang var de borte i 5 timer, da hadde de vært på en sykkeltur resten av familien. Jeg viste jo ingenting om det. Skulle på middag til mine foreldre men det måtte jeg avlyse siden de ikke tok tlf. Herrefred hvor sint jeg var da.
Gjest Filifjonka Skrevet 24. september 2011 #6 Skrevet 24. september 2011 Men snakker du ikke med foreldrene når de leverer barna hos deg? I så fall må du da vireklig kunne si fra til dem: Det er greit at han kommer, men dere må hente ham før klokka ett for da skal vi bort. I min verden blir ikke barn dumpet i grinda hos andre, de blir fulgt til døra, og foreldrene avtaler hvor lenge barna skal være hos oss. Besøk er ofte også avtalt på forhånd. Jeg foreslår følgende: Neste gang de ringer for å avtale (eller leverer barna hos deg), så sier du tydelig fra når barna skal hentes. Har du prøvd dette før uten hell, legger du til en setning om at du MÅ dra et sted klokka to og du har ikke plass i bilen. Har de ikke hentet til avtalt klokkeslett må du da dessverre ringe barnevernsvakta eller sette igjen ungene på lekeplassen alene eller hva du nå vil true med. Et annet alternativ er å gjøre det samme selv, naturligvis. Hvis du har hjerte til det da. Sett igjen dine egne unger hos dem og gjør deg utilgjengelig. Du kan selvsagt også velge den direkte varianten og si noe sånt som at dessverre kan ikke Xxx være hos dere i dag, for du skal bort om fem timerog vet av erfaring at de aldri henter i tide. Det går også fint an å få tak i et telefonnummer uten nett. Telefonen din virker vel, så du kan ringe en av opplysningene, eller sende sms. Det er uansett for sent nå, for denne gangen, men mulighetene er der. Det er ikke en god følelse å være gratis barnehage, så sett grenser!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #7 Skrevet 24. september 2011 det nytter ikke og si ifra til de, det er ikke første gang, men det er ikke bare denne familien det gjelder. vi bor på en bitteliten plass hvor alle kjenner alle, og det er ingen andre unger og leke med, da mine barn er de eneste akkurat her :/ men det betyr ikke at det er greit og bare dumpe barn og barnebarn her når de vill ha litt fri, jeg vill og ha litt fri, gjerne i lag med mine egne barn, og ikke 3-4 av alle andre sine, som da gjerne er hyttefolk eller besteforeldre som har hentet barnebarn hit for en helg, trodde de ville være litt sammen med dem jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå