Gå til innhold

Noen som kan hjelpe en 16-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... Det hele begynte da jeg var på fest på lørdag, gikk lettkledd og hadde sex.

Siden jeg var så lettkledd som jeg var, så ble jeg syk mandagen, og er vel egentlig fremdeles syk. Har hostet noe veldig, og vært ekstremt forkjølet.

Men det rare er, at jeg har vært så utrolig oppblåst denne uken. Vært oppblåst, litt vondt i magen, og lite matlyst. Og det er noe jeg ALDRI har opplevd før under en forkjølelse.. Så det streifer meg jo såklart til tanken om at jeg kanskje kan være gravid. Noe jeg heller ikke tror at jeg er sånn egentlig, da mannen for det første ikke kom inn i meg, jeg hadde første dag i siste mens den 8/9. Jeg har hatt litt mensmurringer idag, og litt vondt i ryggen, samt treg mage hele uka, og veldig oppblåst..

Jeg vet at dere ikke kan fortelle meg noe, men hva TROR DERE? Kan jeg være gravid, eller er det bare en litt rar forkjølelse ute å går?

Dere kommer sikkert til å le litt av meg nå, men det håper jeg dere ikke gjør.. Jeg er en jente på 16 år, som så ABSOLUTT ikke burde bli gravid nå, og som egentlig er livredd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok gått bra! Du ville neppe kjent symptomer så tidlig hvis du var gravid. Hvis du har mensmurringer idag, så har du kanskje eggløsning nå. Bruk kondom neste gang, og varmere klær :)

Skrevet

Tror ikke symptomene av en graviditet viser seg så rask, men for all del, ta en test når den dato nærmer seg. Når forventer du mens?

Og hvorfor i all verden har du ubeskyttet sex???

Skrevet

Om du hadde sex uten prevensjon så kan du være gravid. Det er alltid en sjanse for det.

Har du en mor du kan snakke med? En tante, en lærer, en god venninne eller noe? Jeg vil anbefale deg å snakke med noen der ute i det virkelige liv om dette.

Lykke til.

Skrevet

Kjære deg! Du er forhåpentligvis ikke gravid, i så fall har du ekstremt tidlige symptomer. MEN, du skjønner jo selv at det ikke er smarte ting du driver med.. Skaff deg p-piller, og bruk kondom når du har deg med tilfeldige karer. Ta dette på alvor, bedre å ha sikret seg enn å måtte stå overfor abortvalg. Holder ikke at det ikke gikk for ham inni deg, skal bare en bitteliten sædcelle til! Det er ditt liv, ta vare på det og ansvar for det! Ha det gjerne gøy, men ikke ta sjanser du kan komme til å angre på! Lykke til og ta vare på deg selv!

Skrevet

Mest sansynlig er du ikke gravid, men du må nok ta en test om ikke mensen din kommer. De symptomene du beskriver her er ikke symptomer som jeg fikk da jeg var gravid.

Men, lille du. Neste gang du har sex må du huske kondom. Å trekke seg ut innen ejakulasjon er ikke garanti for at der ikke er komme sædceller inn i deg. Mennene kan godt sprute ut sæd innen de komemr helt.

Husk også at kondomet beskytter deg mot kjønnssykdommer: både ufarlige og farlige. Noen vet ikke de har kjønnssykdom og en sykdom som klamydia behøver ikke gi plager men kan føre til barnløshet om den ikke blir behandlet.

Om ikke du vil bli gravid (noe jeg godt skjønner når du ikke er eldre) så må du sørge for å beskytte deg. Er mye enklere å ba gutten ta på kondom enn å få foretatt en abort.

Klem og lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...