Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Barnet vårt ble bitt av et annet barn i dag. Dette andre barnet er 3år. Jeg ble litt sjokkert jeg, trodde virkelig ikke barn beit i den alderen. Greit med 1-2 åringen uten språk, men en 3åring??
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Tror man regner det som "normalt", i alle fall frem til 5-årsalderen?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Ok, hjelpe meg...synes det er merkelig, trodde de små barna ofte beit pga manglende språk...men opptil 5år?? høres rart ut... Er bare glad mine barn ikke driver å biter. styggeste jeg veit!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Huff, ja biting er siste sort!! Begge mine er blitt bitt, men biter ikke selv. Mulig jeg tar feil, men trodde det ble regnet som "normalt" til de er ganske store. Størstejenta mi ble bitt av 3-åring i fjor, men ingen som nevnte at dette var noe utenom normalen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 har også hørt at det er "normalt" for små barn å regare med biting til de er 4-5 år.. min gutt vart bitt i barnehagen av en som var 3,5 år.. da var han bare 2år.. å det var ikke bare biting, det var tygging.. ungen hadde tygget på øret til guttungen min, å var hull igjennom skinnet flere plasser.. å det verste var at det var ungen til legen min som hadde gjort det.. høhø..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Jeg tror nok ikke det er så veldig normalt i den alderen, men det finnes selvsagt de som gjør det. Sannsynligvis skjer det når barnet blir frustrert, sint eller lei seg... og ikke klarer å reagere på noen annen måte. Biting er en uting, og det er viktig at bhg følger opp dette. Dvs at de er obs på de barna som biter (uansett alder), slik at man kan finne ut i hvilke situasjoner det skjer. I tillegg bør foreldrene til biteren varsles, slik at man kan ha samme konsekvens på bitingen hjemme som i bhg.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Ja, alt dette ble gjort sa de ansatte. de hadde pratet med barnet og foreldrene. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå