Gå til innhold

Har alle vært i "syden"?

Anbefalte innlegg

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Leser ofte innlegg, særlig i alle trådene som har med økonomi å gjøre, der sydenturer blir nevnt, -nesten som en nødvendighet! ("vi har odrnet økonomi, hus, 2 biler og to sydenturer hvert år!") Er det sånn at alle er i "syden" minst en gang hvert år?

Jeg er øyeblikkelig 32 år, og har aldri vært i "syden"! Foreldrene mine hadde ikke råd til/interresse for sånne ting. Som tenåring var jeg invitert med på en ukesferie i Danmark, på videregående var vi på klassetur i London, og samme år var jeg på kjærestetur til Gøteborg. De andre "utenlandsturene" jeg har vært på, har vært en og annen harrytur til Svinesund, dog ikke mange, for jeg bor langt fra der!

Nå er jeg gift, har tre barn, hus og biler, jobb og grei inntekt, men har ennå ikke vært i "syden". Har aldri savnet det, og heller ikke egentlig sett for meg at jeg noen gang skal reise på slik ferie. Eller dvs, siste to vintrene med lange perioder med 30-40 minusgrader, har nok fått meg til å tenke i de baner! :P Liker best å feriere hjemme, på setra, fjellturer eller besøke slekt og venner rundt om i landet, og planlegger bilferie Norge på langs om 5 år eller så. Eldstemann på snart 11 ønsket seg weekendtur til London i 10 års gave, med foreldre og uten søsken, og det skal han få. -neste vår og litt forsinket pga en litt uventet men veldig velkommen familieforøkelse. Ungene har ikke spurt etter "syden", -enda... Er det vi som er rare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg syns du er litt rar egentlig som ikke har prøvd det. For oss er ikke syden noe must, vi kan like godt reise på andre måter/steder.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Aldri vært i syden.

Som barn så var vi mye på campingferie, på hytta eller så leide vi sommerhus i Danmark, Frankrike eller Italia. Og så var vi på storbyferier i USA, England, Canada ol.

Men syden var vi aldri i og jeg har aldri hatt den store lysten som voksen til å dra til syden. Kanskje når datteren min blir litt eldre?

Skrevet

har aldri vært i syden, ikke har vi råd til det heller...

men husk mange (ikke alle) tar opp lån til syden turer.

Skrevet

Absolutt ikke rar:) Jeg hadde heller ikke vært i syden før jeg var 20. Men siden har jeg vært mye for å si det sånn. Det kommer jo helt ann på interesser, prioriteringer og økonomi. Har man lite ferie og familie på andre kanter av landet, er det jo for meg hvertfall logisk å prioritere dette. Personlig synes jeg passe varme, dvs under 30 grader er ganske deilig. For ikke å snakke om å bade i lunket sjøvann:) Men sikkert mange som synes vi er "harry" og kjedelige med ca. 3 sydenturer årlig:)

Skrevet

Ja jeg synes det er unormalt.

Altså jeg er ingen fan av "syden" , men å reise til utlandet en gang i året/annethvert år er vel vanlig. Og i tillegg norgesferie, hytteturer, tur på fjellet osv.

Reiser noen ganger på sydentur i registered av star tour osv men skal jeg på skikkelig ferie styrer jeg unna det.

Var på min første tur til spania mens jeg lå i magen til mamma. Har reist hvertfall en gang i året med foreldrene mine frem til jeg var 17, da reiste jeg med venner.

Skrevet

Har aldri vært der og har derfor ikke noe behov heller:) Eller jo, som du skriver - tanken sveiper innom når det er bikkjekaldt. Ungene vil så gjerne, mye fordi venner har vært der. Vi får se!

Vi er ikke fattige så det har ikke noe med penger å gjøre.

Skrevet

Vil påstå at det vel så dyrt å feriere i Norge som å ta en syden tur.

Har siden jeg ble voksen feriere i Norge fordi jeg trodde det ble dyrer å reise til syden. For to år siden bestillte vi vår første sydentur. Betalte 20.000 for to uker allinklusive. Var helt fantastisk! Har aldri før hatt en så avslappende ferie. Ungene Kunne bade og kose seg hele ferien i flott sommer vær. Ble helt frelst!

Nei, dere er ikke rare, men dere går glipp av en fortreffelig måte å feriere på;)

Skrevet

jeg har aldrig vært dær, er bare 21 år, så det blir vel en gang.. men mamma som er over 50 har heller aldrig vært dær! det finnes mange andre fine plasser man kan dra til!, var i London for 1 år siden! wow, ambefales!

Skrevet

Det man ikke vet, har man ikke vondt av vet du :)

Jeg var i syden første gang når jeg var 6, og var 3-4 ganger til etter det og frem til jeg ble voksen. Har vært 2 ganger i syden med mannen gjennom 5 år, og 1 gang uten. Har også vært på ymse storbyferier både med og uten barn.

Skrevet

Nei,jeg har aldri vært i syden og jeg er 28. Som barn dro jeg med min far og hans familie til Danmark, Sverige eller bare Sør-Norge (vi bor i Finnmark). Mamma var eneforsørger og hadde ikke råd til slikt.

Nå når jeg er voksen så er heller ikke sydenturer noen prioritet. Som regel har det blitt en tur til Sverige og resten av ferien tilbringes på hytta. Men nå maser barna litt om sydentur så det må kommer vel snart.

Skrevet

Jeg er 37 år og har aldri vært i syden, savner det ikke et sekund. Mistrives med sterk varme og stranda kan du bare ha for min del ;)

Men reiser jo litt likevel da, lengste jeg har vært unna Norge er Italia, men der har jeg til gjengjeld vært flere ganger. Har også vært i flere andre land i Europa, men ikke "syden".

Tenkte vi skulle ta en tur neste år da, særlig eldstemann som nå går i 5.klasse lurer fælt på hva syden er, han er vel snart den eneste i klassen som ikke har vært der...

Skrevet

Hva er egentlig Syden? Har vært i Barcelona og Nice, er det Syden? Jeg velger å tro at det ikke er det.... I så tilfelle har jeg bare vært i Syden 1 gang, var på Kreta på klassetur. Var i utlandet første gang da jeg var 17 år (Klassetur det også), mine foreldre hadde ikke råd til noen ferie utenfor landets grenser.

Når jeg flyttet hjemmefra prioterte jeg å reise, har vært i Australia, USA, Estland, Storbrittannia mm - altså ikke typiske sydenreisemål.

Skrevet

Jeg er 22 år og har vært i "syden" mange ganger! Elsker å reise, og elsker sol og strand :) Foreldrene mine har hatt en grei økonomi og prioritert å ta oss med på tur, så har vel i hvertfall vært i syden en gang i året.. nå som jeg har fått min egen småttis, har jeg ført "tradisjonen" videre. Vi har vært i syden en gang med han, og snart reiser vi til USA!!

Vi er studenter, men har det helt greit økonomisk.. derfor velger vi å bruke litt av sparepengene på å reise!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...