Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #1 Skrevet 23. september 2011 Jeg spiser 13-1400 kcal og går 30 min rask gange i tillegg til vanlige aktiviter daglig. Jeg gikk ned i begynnelsen (6 kg), men nå står vekten stille. Det er så frustrerende og utrolig vanskelig å holde motivasjonen oppe. Jeg veier 69 kg og er 160 cm høy. Noen som har noen tips til å booste vektnedgangen min igjen?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #2 Skrevet 23. september 2011 Jogg istedet for å gå og gjør det hver dag. Øk intensiviteten etterhvert. Garantert effektfullt!!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #3 Skrevet 23. september 2011 Du må sikkert øke intensiteten på treningen din. Jeg spiser like mye, men jogger 1 time 5-6 dager i uken og da går jeg ned rundt 1 kg i uken =)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #4 Skrevet 23. september 2011 Takk for tips:) Jeg har ikke mulighet for å jogge eller trene mer, så jeg får heller kutte enda mer på kaloriene. HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Det er alltids enklest å gå ned i begynnelsen. Fortsett der du er og du vil over tid se resultater. Så lenge inntaket er mindre enn uttaket av energi hver dag, vil du gå ned i vekt. Det kan være lurt å endre litt på aktiviteten du gjør hver dag, da kroppen "lærer" eller venner seg til aktivitet og dermed vil effekten reduseres noe. Gå i trappa med musikk på ørene i 20 minutter i stedet for et par dager i uken - mer kjedelig, men effektivt!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Takk for godt tips:) Det skal jeg jammen gjøre. Har nok av trapper i huset:) HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Eller Øk tempoet på gangen, eller gå opp bakker istede for stigning forbrenner myyye mer kalorier
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 jeg tror ikke løsningen er og spise mindre, men heller ta en eksta kik over kostholdet ditt. Spiser du feks masse frukt, drikker mye juce eller spiser mye salt mat? Da kan feks være at kroppen får for mye karbohydrater, og salt mat gjør at kroppen holder på vannet..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Jeg spiser ikke mye frukt fordi frukt er fullt av sukker. Juice drikker jeg heller ikke. Jeg drikker kun kaffi og vann. Karbohydrater spiser jeg normalt lite av, men har spist mer enn jeg pleier da jeg pga av en ulykke har måttet spise bare myke ting i det siste. Jeg tilsetter aldri salt i maten, så det kan ikke være det heller. "frustrert" HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #10 Skrevet 23. september 2011 Kanskje du har nådd en vekt kroppen din trives med?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #11 Skrevet 23. september 2011 For det første lurer jeg på hvor lenge vekten har stått på stedet hvil. Om det bare dreier seg om et par uker bør du bare fortsette som før. Vektndgang går litt i rykk og napp. Det er normalt. Hvor lang tid brukte du på å gå ned 6 kg? Det andre jeg lurer på er om du veier allt du spiser. Mange lurer seg selv ved ubevist å spise litt større porsjoner, litt tykkere brødskiver, noen rosiner ekstra osv.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #12 Skrevet 23. september 2011 Jeg har gått ned de 6 kg siden juli. Vekten har stått stille i et par uker nå. Alt jeg spiser blir veid og nedskrevet, så jeg "lurer" ikke meg selv på noen måte. Jeg er veldig bevisst på hva jeg spiser og hvor mye. Det er derfor jeg blir så oppgitt når jeg ikke går ned i vekt. Jeg jobber så utrolig hardt for det:/ HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #13 Skrevet 23. september 2011 Da tror jeg du bare må holde ut en stund til. Du har gått ned mye på kort tid. Da kan det for eksempel hende du har mistet en del vann tidligere og nå har bundet litt mer vann. Fettet kan minke jevnt og trutt selv om vekten går litt opp og ned. Selv om det er frustrerende er det bare å ikke gi opp. Plutslig detter vekta igjen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #14 Skrevet 23. september 2011 Da jeg slanket meg for en stund siden var det slik at jeg gikk ned i vekt i 2 1/2 uke, deretter sto vekta stille i 1 1/2 uke før den falt igjen.Hos meg var det en fast månedlig syklus. Det kan godt hende din kropp fungerer liknende.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #15 Skrevet 23. september 2011 Takk for alle svar:) Jeg får bare holde ut. Ned i vekt skal jeg! HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2011 #16 Skrevet 23. september 2011 Er på samme sted som deg HI Veier 69 og 164 høy. Har gått ned 7 kilo, men derfra går det tregt ja. Jeg spiser som regel havregrøt til frokost og lunsj. Ved å kutte ut syltetøyet jeg hadde oppi, gikk det heldigvis nedover igjen. Kanskje det ikke er store forandringen du heller trenger å gjøre. Jeg går i tillegg minimum en time om dagen og nå går jeg ned 1 kilo i uka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå