Gå til innhold

Råd til nybakt mor med ubeskrivelig intens mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår nye og første datter er et mirakel som vi elsker å lære kjenne og sørge for at vokser opp i et harmonisk og rolig hjem. Vi har hatt (alt for) mye besøk siden fødsel, men alle bortsett fra bestemødrene respekterer at vi har behov for å bo i en boble og møte hverdagen - de andre ber oss komme med tidspunkt det passer, er fleksible om vi avlyser og holder seg enda til korte besøk. Min mamma ble sykemeldt like før fødsel og har sendt sms-er, mailer og ringt konstant siden da - og jeg blir så stressa av det! Hun er overforet med bilder og filmer og er på ingen måte holdt utenfor, men nå er grensa nådd - jeg får ikke puste! Hun jobber selv med barn og er superflink med lille frøkna vår, men hun glemmer at hun ikke er en liten dukke som skal lekes med, og at et nei er et nei om besøk. Igår ar vi akkurat kommet inn døra med skrubbsulten unge da hun begynte sms-inga og plutselig stod hun på døra og ringte på. Igjen måtte jeg ta ungen av puppen for å slippe henne inn, og hun pratet bare om at vi hadde alt for mye besøk og at alle måtte respektere at vi hadde behov for litt ro...så det viser seg at hun ser hva vi mener, men det gjelder altså ikke henne. Hva gjør jeg? Jeg kan ikke sitte i telefonen med henne hele tiden, jeg har en perfekt liten skapning med behov som jeg vil være sammen med og hjelpe?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel nesten bare si det til henne, rett ut ;)

Skrevet

Du sier det til henne.. uansett hvor vanskelig det måtte være...

Hun vil bli lei seg... men d går raskt over! =)

Skrevet

jeg spurte tilslutt om hun var allergisk mot å spørre om det passer at hun kommer. om hun kjeder seg så betyr det nødvendigvis ikke at vi gjør det. da ble det brått slutt:)

Skrevet

...jeg HAR sagt det til stadighet. med konstant beskjed om at vi vil ha henne på besøk ofte, men når det passer. hjelp!! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...