Gå til innhold

Jeg har født!


Gjest isimagen

Anbefalte innlegg

19 dager før termin hadde gutten vår fått nok :)

 

William ble født søndag 18/9 på Ullevål ABC - stående i prekestol! Fødselen begynte mildt og rolig, med svake, regelmessige rier på 1 min med 5 min i mellom. Etter 6 timer med rier (som jeg trodde var modningsrier fordi de var så greie) dro vi til føden for en sjekk og fikk sjokkbeskjeden - 5 cm åpning!

 

4 timer senere var han født. Det var til gjengjeld noen tøffe og rå timer på slutten. Forstår virkelig hva de mener med "urkraft" som kommer under fødsel. Kroppen min tok helt over og hentet ut krefter jeg ikke viste jeg hadde. Helt vilt, men samtidig herlig!

 

Anbefaler ABC-avdelingen på Ullevål på det sterkeste. Vi hadde jordmor hos oss hele tiden. Stor fødestue, dobbeltseng og badekar. Barselrom bare noen skritt unna fødestuen, også den med dobbeltseng så pappaen var der hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurimamma

Gratulerer så mye med gutten :)

 

Fantastisk å høre flere som har hatt fine fødsler her i det siste.

Gir oss ventende oppmuntring, noe som i hvertfall trengs sårt her i gården!

Lykke til med tida fremover med ny verdensborger i hus

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lille gutten!! Ser stadig oktobermammaer som får septemberbarn. Jeg har fortsatt 23 dager til termin, men håååper at denne vil komme litt før! Godt å lese at du har hatt en god fødselsopplevelse på abc. Jeg skal dit for andre gang, og kan også anbefale det på det sterkeste til de som ønsker en naturlig, trygg og god fødsel! :-) kos deg masse i tiden som ligger foran deg, isimagen! Den går så altfor fort! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...